“Öösorr”

(Öösorr)


See on muusika taustaks sauna- või firmapeo sildi all peetavale suvisele joomale, kus üle poole rahvast ei taha miskipärast kuulata vana head Termikat ja Meie Meest, vaid nõuab “midagi hingele”.


Kaks lasteteatri näitlejat on kaenlasse haaranud akustilised kitarrid ning tõtanud rüsinal nišši täitma.


Tulemus polekski ehk kõige hullem, kui vaeva oleks nähtud mingisugusegi oma näo otsinguga.


Kitarrifolgi, eriti bardimuusika juures on eristumine eriti oluline ning tähelepanu äratab enamasti kummaline vokaal – meenutagem kas või Neil Youngi, Bob Dylanit või Malvina Reynoldsit, aga miks mitte ka oivalist laulvat näitlejat Tõnu Tepandit. Öösorri kaks meeshäält kõlavad paraku nii iseäratult, et voolavad kohe pärast kuulmist meelest, jättes maha vaevuaimatava maigu akustilisest Erich Kriegerist. Isikupära ei lisa ka Sulliwani ülihoolikas ja võib-olla just seetõttu steriilne stuudiotöö.


Ja täidaks siis Öösorr vähemalt hea folgi teise tingimuse – edastaks tugevas tekstis teravaid teemasid –, aga ei! Ühel kahest mehest, Priit ­Öövlil, magusvalusate, metafooriküllaste sõnade seadmiseks oskust jagub, ehkki vahel ei jõua need kusagile välja. Aare Pai maotu ning enamasti riimita-rütmita lorisõnum piirdub aga alkoholismile õhutamisega, kui ei juhtu just intsesti- või dendrofiiliarõõme kiitma (“Don’t põe”, “Mustsõstrapõõsas”), ning seda on korraga masendav ja äärmiselt piinlik kuulata. Paraku moodustab Pai “looming” plaadist tubli poole.
3