08.05.2009, 00:00
Peter Doherty “Grace/Wastelands”
Antikangelase avastamisrõõmu pakkuv akustiline folk.
Peter Doherty
“Grace/Wastelands”
(Parlophone)
Doherty ümber on tekkinud nii palju kumu, et peaaegu võimatu on
teda kuulata ilma kräkipiibule mõtlemata. Õnneks tuleb
öelda, et “Grace/Wastelands” toimib füüsilise
kõrval ka muusikalise rehabilitatsioonina. Siin on tosinajagu
pastoraalseid, igatsevaid akustilisi lugusid, mis on Babyshamblesi
müramüüri tagant välja murdnud ja mõjuvad oma
hõredas produktsioonis (cheers, Stephen Street) ilusate ja
mõtisklevatena. Lüüriline pilt on aga kurjem: tooni annab
igatsev/põlglik/fataalne suhe naistesse, kelle suhtes ta ei tundu
suutvat ühest arvamust kujundada – siin on vambid, kes tahavad pead
hõbekandikul (“Salome”), aegumistähtaja ületanud
party-girl’id (“The Last of the English Roses”) ja
kaunitarid, keda hoiab püsti vaid heroiin (“Lady Don’t Fall
Backwards”).
Selliste muusade õnnistus ongi Dohertyle
muidugi igati sobiv ja lubab tal teha plaadi, mis eksleb küll vahepeal
rõvedasse vodevilli (“Sweet By+By”), aga samas manab esile
edukalt nii Neil Youngi (“Palace & Bone”) kui ka John Barry
(“Little Death Around the Eyes”).
Peaaegu kõigis
lugudes teeb kitarril kaasa Graham Coxon, kelle miniatuursed kitarrividinad
annavad piisavalt võimalusi mitmekordseks avastamiseks. Paariks looks
kaob plaadi keskel siht, aga lõpuosa purjetab selle katkise, ent kokku
lapitud Briti lipu all liikuva aluse edukalt rahulikku kodusadamasse.
Usutavalt mõjuv akustilise folgi plaat Briti rahva antikangelaselt.
Hakka või Amy Winehouse’i järgmist plaati ootama.
8