„Kalevi“ režissöör: nii kaua tegime duubleid, kuni näitlejad sisse viskasid
(1)„Kitsastes oludes oled sa lihtsalt sunnitud nupukam olema. Me planeerisime kõik hästi üksikasjalikult ja pikalt läbi,“ selgitas Musting. „Stsenarist Mehisega (Mehis Pihla - toim.) panime paika, kui palju me üldse filmis mängu näitame. Vaatasime lihtsalt, et kuidas saaks võimalikult hea film, kui palju või vähe meil on mõtet mängu näidata, et ta vaatajale huvitav oleks.“
Võttemeeskond rääkis Aivar Kuusmaaga läbi, milliseid kombinatsioone kasutatakse. „Joonistasime kombinatsioonid Aivari abiga paberile. Siis hakkasime liikumisi väljakul läbi mängima, et aru saada, kuidas neid on võimalik filmida.
Mängisime kombinatsiooni läbi, et aru saada, kuidas eri nurkade alt kogu situatsioon kätte saada. Tuli väga täpselt jälgida, et vaatajal tekiks flow, et ta unustaks ära, et väljakul on kaamerad, et ta jälgiks mängu nagu selle seest. Seejärel tegime veel testvõtteid.
Muidugi oli väga suureks abiks operaator Rein Kotov, koos töötasime filmi stseen-stseenilt läbi ning joonistasime maha shotlist’i ja tegevusplaani.“
Mustingu sõnul oli ta algusest peale arvamusel, et platsil toimuv peab olema võimalikult ehtne. „Las näitlejad harjutavad ja nii kaua teeme duubleid, kuni nad visked sisse saavad. See tekitas ikka palju trotsi, aga kuna põhi oli näitlejatel päris tugev, siis nad esinesid hästi. Tegime proovivõtteid, katsetasime Rein Kotoviga, kuidas paberil välja mõeldud skeemid reaalselt palliplatsil toimivad. Usun, et see ettevõtmine oli seda väärt.“
Loe pikka intervjuud „Kalevi“ filmi režissööriga SIIT.