EKSPRESSI PODCAST | Ukraina sõda ajas Pariisi moenädala kulissidetaguse kuumaks
Möödunud nädalal näidati Pariisis tuleva kevadhooaja moetrende. Moemaailma tippsündmus ei möödunud skandaalideta ka päevapoliitilises vaates.
![TOPELTJAMA: Vasakul on vene supermodell Irina Shayk, kes on kaudselt avaldanud toetus Vene armeele Ukrainas. Siin kannab ta Pariisi moenädala kõige skandaalsemat kleiti Schiaparelli moemaja loomingust. Vene modell ja lõvi peaga kleit olid mõlemad skandaalide keskmes. Paremal sama moemaja looming.](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/37ab6dd0-9e74-11ed-9813-e1f3d2869ff1.jpg?noup&w=1200&h=711&fx=0.236364&fy=0.258002&rotate=0&flip=0)
Ligi aasta tagasi, kui Venemaa alustas Ukrainas sõda, tegid mõned luksusbrändid (näiteks Hermés) kindlameelse otsuse Venemaalt lahkuda. Teised jällegi otsisid võimalusi, kuidas jääda (sh ka massimoodi pakkuvad ettevõtted, nt Jaapani kiirmoebränd Uniqlo leidis, et ka vene rahval „on õigus elule“ ja nimetas riideid „eluks vajalikeks“). Luksuskaupade tegijate ja müüjate jaoks on vene rikkad oluline segment.
Näiteks Louis Vuitton ei löönud mullu märtsis risti ette uuele ehete kollektsioonile, millel paistis prominentsel kohal olevat Z-täht. Chanel seevastu aga keeldus Dubais teenindamast Vene kodanikest kliente. Seepeale korraldasid venelannad kampaania ja postitasid videoid sellest, kuidas lõhkusid kääridega Chaneli käekotte.
Kuidas on moemaailm sõjale reageerinud, mis moodi muutis vene supermodell kartulisalati propaganda tööriistaks ja millised teised furoori tekitanud sündmused kajasid vastu Pariisi moenädalalt, räägib Ekspressi podcast'is Areeni ajakirjanik Anne Vetik. Saatejuht on Greete Lehepuu.