Moemajade ajastu on läbi! Igaüks võib välja näha nagu sookoll
(7)Aeg, kui trende loovad moemajad, on mööda saamas, tõdeb Anne Vetik.

Aastakümneid võis seda, kuidas massid riietuda eelistasid, näha eelmistel moenädalatel esitletud kraami põhjal. Disainerid inspireerusid kas ajaloost, ühiskonnas toimuvast või siis subkultuuridest, kuid rool püsis kindlalt nende käes. Moehuvilised said ülevaate asjakohasest riietumisest moeajakirjadest ja telekast, see, mis oli seljas nendes figureerivatel kuulsustel, oli ihaldusväärne ja moodne. Kapitalismi rattas keerlevad brändid tekitasid üüratuid kasumeid taga ajades tavapärasesse moekalendrisse järjest lahtreid juurde, lisaks kevadsuvele ja sügistalvele tekkis mõiste „kruiisikollektsioon“ ja mustmiljon vahepealset ilmingut, mille eesmärgiks oli anda tarbijatel võimalust raha põletada mõnusa ühtlase hooga läbi terve aasta.
Äride poolt pidevalt poputatav iha millegi uue, teistsuguse ja huvitava järele on aga praeguseks viinud meid olukorrani, kus moemajad hakkavad tarbijatest maha jääma. Ei suuda ükski bränd toota uudseid mõtteid sellise tempoga, nagu tarbija tarbida tahab. Kus aga professionaalne disainer hakkama ei saa, saab hakkama meie ühisteadvus ehk sotsmeedia. Kõigepealt kolisid selle valguses mõjuvõimsad tüdrukud ajakirjadest blogidesse ja siis Instasse. Selgus, et moemaailma uus valuuta on laik. Pideva virtuaalse heakskiidu tarvis tuleb aktiivselt tegutseda, ühe pildiga nädalas jääd siin hätta, diilid sponsoritega jäävad tegemata ja pangakonto rahast ning garderoob freebie’dest tühjaks. Ja konkurents on oi kui tihe, peale sinu on veel sadu tuhandeid potentsiaalseid influentsereid lavastamas autoportreesid.