Võite isegi aimata, et proportsioonid olid kaldu meeste poole, mõningatel juhtudel isegi nii hullult, et naiste öeldud sõnu peaaegu polnud (näiteks Spielbergi „Schindleri nimekirjas“).

Paradoksaalselt oli nii ka esimese naisrežissöörina parima filmi Oscari saanud Kathryn Bigelow’ filmis „Hurt Locker“. Kuna see oli klassikaline sõjafilm, siis naisi ekraanil polnud.

BBC uuringu aluseks oli nn Bechdeli test. Selgus, et selle suutsid läbida vähem kui pooled tolleks hetkeks parima filmi Oscari saanud linateosed. Ja milles too test seisneb? Filmis peab olema vähemalt kaks nimega nimetatud naistegelast, kes peavad omavahel vestlema millestki muust kui meestegelasest...

Kõlab ju väga madala lävepakuna, aga näe, Hollywoodis on sellest üle hüppamine raske.

Tänavune võidufilm „Kõik