ERILINE SISSEVAADE | Tanel Toom selgitab „Viimase vahiposti“ tormistseeni. „Lained on mööduvate skuutritega tekitatud“
(9)Areeni uues rubriigis „Kaadri taga“ selgitavad Eesti režissöörid lahti ühe stseeni oma filmist, mille valmimine oli mingil moel eriline. Esimesena on lava Tanel Toomi päralt.
„Viimase vahiposti“ režissöör Tanel Toom valis välja tormistseeni, mida filmiti Tallinna ümbruses kokku viies erinevas võttepaigas.
„Sellise tormistseeni filmimise ettevalmistus oli päris pikk. Näitlejate mängu poolest või emotsionaalselt ei ole see stseen kuigi keerukas, aga keerukaks teeb selle tehniline pool: vihmamasinad, öösel filmimine, võttekoha raputamine,“ tõstab Toom esile, miks otsustas just selle stseeni valmimist Areenile kirjeldada.
„Näiteks need tormilained, mis platvormile löövad, on mööduvate skuutritega tekitatud. Meil oli platsil kaks skuutrit, millega siis väga suurel hool platvormist mööda sõites ja külge ette tõmmates neid laineid tekitati,“ räägib ta. „Vihm on samuti päris ja platsil tekitatud eriefektide meeskonna poolt,“ sõnab Toom.
“Näitlejatele see muidugi väga mõnus ei olnud,“ muheleb režissöör, kuid lisab, et viimastel olid kostüümide all siiski õhukesed kalipsod. „Aga pidevalt vett krae vahele ja suurte lainetega näkku saada ikkagi lõpuks väga mõnus pole,“ tõdeb Toom ja lisab, et temal ja operaatoril oli võtteplatsil kuiv ja mõnusalt soe.
Tanel Toomi muljeid „Viimase vahiposti“ tormistseenist saab täispikkuses vaadata videost.