AREEN VENEETSIAS | Võimsat Eesti paviljoni soovitavad külastada ka välismaa kunstiväljaanded
(32)Suurteos lagunevas kirikus lummab külastajat keskkonnaga, mis pole üldse näitusesaalilik. Edith Karlsoniga vestles Peeter Kormašov.
Eile avati Veneetsia kunstibiennaalil Santa Maria delle Penitenti kirikus kunstnik Edith Karlsoni töö „Hora lupi“ ehk „Hundi tund“. Meeletuid töötunde nõudnud skulptuuride grupid paiknevad lagunevas kirikus, mis asub biennaali melust pisut eemal, võluvas Cannaregio linnajaos.
Avamisel pidid külastajad näituse vaatamiseks ootama samamoodi järjekorras nagu peaala Giardini ja Arsenale populaarsemates paviljonides. Kõned olid lühikesed, päike paistis ja kunst oli hea ehk siis kõik oli, nagu peab. Nagu kunstnik ise ütles, on see ekspositsioon tunnetest ja sõnu pole vaja.
Kohal olid kultuuriminister Heidy Purga ja Eesti kunstivaldkonna olulisemad tegelased. Juba on Eesti paviljoni märganud ka välismaa kunstiväljaanded, mille biennaali soovituste hulgas see on ära märgitud. Lagunevas kirikus on mitu ruumi ning need sulanduvad keskkonnaga nõnda, et kohati ei teagi, milline on kunstniku töö ja mis osa pühakojast.
Edith Karlsonit aitas hiiglasliku teostegrupi ülesseadmisel suur abiliste ja installeerijate tiim. Paviljoni dramaturgiline konsultant on Eero Epner ja korraldaja KKEK.
Pikem lugu biennaalist ilmub järgmise nädala Areenis.