Kristjan Järvan Kristiine ristmikul: kesklinna on parkimiskohti juurde vaja, see on odavam kui suure puu istutamine
(153)Veidi üle kuu aja ametis olnud Tallinna transpordiala abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) ei leia, et kuumalained oleks probleem, millega linnas tegeleda. Hobujaama trammiootajatele pole varju vaja, sest trammid käivad väga tihti.
„Vaadake, sealt ta tulebki. Ainus lipsuga mees tervel ristmikul!“ ütleb Järvani nõunik Kalle Muuli – tema hääles kõlab imetlus –, kui pruunis ülikonnas abilinnapea ohutussaarel rohelist tuld ootab.
Kohtume Kristiine ristmikul ühel kindlal põhjusel. Järvani eelmise intervjuu sõnumiks oli, et autojuhtide kiusamine tuleb lõpetada. Selle peale hakkas Tallinnas jala liikujatel kõrvust auru tulema: keda siin õieti kiusatakse?! Enim ajab jalakäijaid närvi just Kristiine ristmiku ületamine, mis võib jalakäijana võtta viis minutit või kauemgi. Auto on inimesest kiirem, miks ei võiks hoopis tema oodata ja inimesed üle lasta?
Järvani sõnul on need kõik ideoloogilised väärtushinnangute küsimused.
Mida teie siin Kristiine ristmikul muudaksite?
See on viie tee rist, klassikalised lahendused siin tihti abiks ei ole. On mitu võimalust. Üheks neist, mida siin on viljeletud, on ühe liiklejate grupi piiramine. Teine lahendus on muuta ristmik mitmetasandiliseks. Haabersti ristmik on hea näide. Seal oli väga palju liiklusõnnetusi, tehti mitmetasandiline lahendus, läbilase ja ohutus paranesid.
Ehk Kristiine ristmikul võiks sarnaselt Haabersti ristmikuga olla sellised suured autode sillad?
Ei.
Artikkel jätkub pärast infokasti ning on avatud kogupaketi tellijatele.