Kuigi festivalil sai kuulata paneele ja intervjuusid ning kõikidel päevadel oli kavas mitu kontserti, tundus, et rahvas valgus kohale ikka eelkõige öötundidel toimuvate DJ-settide ajaks. DJd esinesid pikalt – nii võis ka veel kell kaheksa hommikul rahvast tantsuplatsil näha.

unda festival

19.-22. septembrini Tartus ERM-is

Uuris muusika, klubikultuuri, tantsu ja antropoloogia vahelisi sidemeid.

Esinejatest astusid üles Blake Baxter, DJ Skurge, Bloody Mary, Handmade, Micaxsan, Scvmfvcks, Rezzett, Röövel Ööbik, object blue jpt.

Kõnelejate hulgas olid „Trainspotting“ autor Irvine Welsh, DJ ja produtsent DJ Marcelle, klubi Tresor asutaja Dimitri Hegemann, klubikultuuri uurija ja kirjanik Emma Warren, aktivist, ajakirjanik ja DJ Yewande Adeniran jpt.

Mis puudutab festivalil esinenud artiste, siis tõenäoliselt ütleb enim Eesti publikule kodumaine Röövel Ööbik, kes küttis imepisikese lava ERM-i sissepääsu juures kuumaks juba neljapäeva õhtul.

Kui live-esinejate seas olidki peamiselt kodumaised artistid, siis suur osa DJ-kavast oli pühendatud välismaistele artistidele ning näiteks ühe lava laupäevases öös kureeris täies mahus Berliini legendaarne klubi Tresor.

Kava täiendasid paneelid ning intervjuud, mille peamine tõmbenumber oli kahtlemata Jim Ashilevi vestlus Šotimaa kultuskirjaniku Irvine Welshiga. See oli midagi, millest räägiti juba varem palju ning ka publikuhulk näitas selle väärtust. Welshiga rääkis ka mõne nädala eest ka Eesti Ekspress, mistõttu jäi paraku kõlama arvamus, et paljuski kostus samu mõtteid. Seda ei saa ette heita, sest teemapüstitus oli ometigi sarnane.

Küll aga valgus suur osa publikust kohale õhtuti just DJ-settide ajaks ning seda enam võis näha, et kohaliku publiku jaoks oli tegemist siiski teknomuusika festivaliga. Vähemalt rahvahulga liikumist arvestades paistis see nii olevat. Ja nemad juba pettuma ei pidanud, sest reiv kestis hommikuni.

Festivali korraldasid unda, HALL, Tartu 2024 ning kaasa lõi legendaarne Berliini klubi Tresor.