Kõik vihkavad kõiki: kultuurisõda Tallinna liikluses muutub aina tulisemaks ja ohtlikumaks
(217)Siim Nestor vaatleb aina pöörasemaks kiskuvaid kokkupõrkeid inimkesksemaks pürgiva Tallinna liiklejate vahel.
Liiklusteema tõstatamine mõjub kui herilasepesale näpuga nipsu andmine. Meedia ja sotsiaalmeedia lööb tigedalt kihama ja kõik on spetsialistid. Kõik teavad, milline on parim võimalik viis liiklust korraldada. Tekib mulje, et iga liiklejatüüpi vihkab mõni teine liiklejatüüp. Et tänavaid valitseb raev! Üksteist põlatakse, üksteise üle irvitatakse, üksteist proovitakse liiklusest eemale tõugata.
Ning millal enne on nähtud, et liikluskorralduse pärast on elanikud hakanud kahe abilinnapea tagandamiseks petitsiooni korras allkirju koguma? Tallinnas on kaks abilinnapead, kes tegelevad aktiivselt liiklusega – keskkonna- ja kommunaalvaldkonna abilinnapea Pärtel-Peeter Pere ja transpordi valdkonna abilinnapea Kristjan Järvan –, keda võib pidada liiklussõdade staarideks ning kes näivad olevat, olles küll mõlemad valitsevas koalitsioonis, teineteisega sõjajalal olevate hõimude juhid. Pere seisab kergliiklejate eest, Järvan kaitseb aga rünnakute alla sattunud autojuhte.
Alljärgnevalt kaardistame kuidas uue liikluskultuuriga harjumisel on veri vemmeldama löönud ja miks vihatakse ja kes vihkab jalgrattureid, autojuhte, kastirataste kasutajaid, pakiroboteid, sportlasi, ühistranspordikasutajaid, mootorrattureid, elektritõukeratastel sõitjaid, jalakäijaid ja ehitajaid.