Impreza autogurmaanile
Need kolm tähte - STI - on iga tõsimeelse Subaru-huvilise unelm. Ülim eesmärk. Nirvaana.
Sest Impreza WRX STI on kõige lähemal nendele autodele, millega päris ralliradadel kihutatakse. Ehkki Subaru viimasel ajal võitudega silma ei paista, on kümnekonna aasta eest tekkinud kuulsuseoreool selline, et kannatab välja ka lahjad aastad.
Uus, "pere-Impreza" baasil loodud STI peaks meeldima ka neile, kes põhilise rahulduse saavad maineka auto omamisest. STI on ikoon, ja nagu kõiki ikoone kiputakse neidki võltsima. Eelmise põlvkonna puhul oli see lihtne - tuli ainult asendada kapott ja kaks spoilerit ning lisada üks uus. Ning STI-look oligi valmis. Eriti kõva tuunija võis veel pidurid Brembo omade vastu välja vahetada.
Praeguse põlvkonna puhul on WRX ja STI tänu tiivalaiendustele (teisel on, esimesel pole) selgelt eristatavad ning ümberehitamine läheb nii kalliks, et kaotab mõtte.
On veel teine hea põhjus STI omamiseks: siis, kui olete tõsine autospordihuviline ja rahuldate oma huvi amatööride võistlustel osalemisega. Rahvarallidel, -sprintidel ja muudel seesugustel mõõduvõtmistel silmapaistmiseks sobib STI nagu rusikas silmaauku. Muidugi saab temaga ka lihtsalt kulgeda punktist A punkti B, aga selleks on ta liiga hea. Või õigemini - selleks on ka tavaline WRX piisavalt hea. Kust siis vahe sisse tuleb?
Esiteks mootorist. 2,5-liitrine mootor arendab turbo toel 300 hj ja 407 N·m. Ent need numbrid ei kajasta veel kogu progressi. Eelmise põlve mootoril kasutati muutuvat klapiajastust ainult sisselaskel, nüüd ka väljalaskel. Juhile annab see tunda ühtlasema tõmbega madalatel pööretel, kui turborõhk alles madal.
Ralliauto sarnaselt saab ka STI käitumist elektroonika vahendusel muuta. Keskkonsoolis olev pöördlüliti kirjaga SI-DRIVE reguleerib mootori reaktsiooni gaasipedaali vajutamisele. Valida saab automaatse, sportliku ja väga sportliku režiimi vahel.
Ka keskdiferentsiaali on võimalik timmida. Sirgel teel suunatakse 41% veojõust esi- ja 59% tagasillale. Seda vahekorda võib juht reguleerida käsitsi (andes ette ühe kuuest programmist) või jätta ülesande automaatika hooleks. Ning tagatipuks saab ka stabiilsuskontrolli osaliselt või täielikult välja lülitada.
Seega on muutujaid terve hulk ning nende seast sobiva seadistuse leidmine paras pähkel.
Kruusal või lumel paistavad seadete erinevused ilmselt hästi välja, asfaldil mitte eriti. Küll aga sai proovisõidu käigus selgeks, et STI on endiselt alajuhitava iseloomuga ning seetõttu ka vähekogenud juhile üsna lollikindel instrument. Kogemuste kasvades ja autot tundma õppides on võimalik teda üha paremini oludega kohandada ja nii ka üha kiiremini edasi liikuda. Aga palun, sõbrad, ärge tehke seda tänaval! Seal tundke pigem rõõmu nendest mugavustest, millega STI rikkalikult varustatakse.
Subaru Impreza WRX STI | |
Mootor | B4 2457 cm3 |
Võimsus | 300 hj |
Tippkiirus | 250 km/h |
Aeg 0–100 km/h | 5,2 s |
Tühimass | 1505 kg |
Pikkus/teljevahe | 4415/2625 mm |
Pakiruum | 300–1215 l |
Kütusekulu (B) | 10,3 l / 100 km |
CO2-pääst | 243 g/km |
Hind alates | 629 900 kr |