Rahvusraamatukogu viiendal korrusel asuvas Euroopa Liidu Infokeskuses on jahe. Kõigil kolmel infospetsialistil - kokku on neid viis -, on seljas kampsun või ümber villane pleed. Muidu ei peaks nad 11 tundi vastu. Täpselt nii kaua peavad nad olema telefonivalves, et vastata inimeste kõikvõimalikele küsimustele. Infospetsialist Merle Tõniste toob Ekspressile tagaruumist paarikilose sinise kausta, kuhu vahele on pandud paberid kõikide helistajate küsimustega alates 1.detsembrist. Neid on seal sadu. Iga spetsialist peab sissetuleva kõne või kirja kohta täitma ankeedi. Kergelt iseloomustama helistajat (närvis?) ja küsimust. Kirja peab panema ka antud vastuse. Merle teab unepealt, mis on hetkel rahval hingel – euro. Näpuotsaga saab sõimatagi – telefon on ju tasuta. Vana-aasta üks viimaseid kõnesid tuli Türilt. Helistajaks oli mees (kurb), kelle kohta on tehtud sissekanne: „Eesti krooni aeg läbi saab. Eurodes pettunud. Ja ei ole Türilt leidnud ka rahakotti, kuhu euromündid ära mahuks.“ Vastus: „ Kinnitasin, et selliseid rahakotte müüakse, ilmselt pole need Türile müüki jõudnud.“ Kõige enam ajavad inimesi närvi eurokalkulaatorid („ kuidas nullida kalkulaatorit?“) ja stardipaketid (“miks spekulandid stardipakette kokku ostavad? Kas seda ei peaks piirama? Olen maakohast, kui linna jõuan, on juba jälle otsas. Kohalikku postkontorisse enam juurde ei tooda.“) Aga küsimusi oli veel...
Tellijana saad lugeda ka neid artikleid:
Sinu vihjest võib saada uudis

Olulist sündmust märgates tee pilt või video ja saada Delfisse. Vaatame vihje üle ja jagame sinu märkamist Eestiga. Saada vihje:

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid