Echavarría 80osaline sari kujutab surnuaia ­epitaafe, mille tekkelugu on kunstnik ise kirjeldanud ­sedasi: “2006. aasta novembris külastasin esimest korda ­Puerto Berrío surnuaeda Magdalena jõe kaldal Colombias. Sellel surnuaial on mõned hauad märgitud tähtedega “NN”: “nimeta”. Igas sellises hauas lebab surnukeha või ­selle säilmed, mille Puerto Berrío inimesed on õngitsenud Magdalena jõest. Enamik neist on narkosõdade veresauna ohvrid, paljud kehad on sandistatud, teised on lihtsalt kaladele või raisakotkastele söögiks heidetud, et ohvri surnukehast lahti saada. Ent siin päästavad inimesed nimetud ja koost lagunevad kehad jõest ning matavad nad surnuaeda. Sellele järgneb rituaal, mille sarnast ma ei ole kohanud ühelgi teisel Colombia surnuaial. “NNi” võib välja valida mõni isik, kes võtab endale kohustuseks hoolitseda tema haua eest, lootes “NNi” hinge käest vastutasuks teeneid saada. ”

Komissarovi sõnul puudutabki Echavarría teos kunstniku mõjuvõimu teemat, seda, kuidas kunstnik suudab valitud ainestiku kaudu ennast maksma panna, ja näitab sedagi, kui tähtis on fotokunstnikule õigesti leitud “lugu”. Kolmapäeval, 13. aprillil kell 16.30 leiab EKA Rüütelkonna hoones aset Echavarría artist talk.

Tallinna XV graafikatriennaali satelliitnäitus “Mapping” on Kumus avatud 17. aprillini, triennaali näitus Kumu viiendal korrusel on avatud 23. aprillini, suure saali näitust saab vaadata 8. maini.