24.02.2012, 09:40
Rahvale saab isegi sõda müüa, ACTAst rääkimata
PR-firma Hill & Knowlton suutis inimeste tunnetega osavalt manipuleerides panna ameeriklased Lahesõda toetama. ACTA “mahamüümine” Eesti rahvale poleks selle kõrval olnud eriline kunsttükk.
Tallinna vanalinnas vaikses Bremeni käigus asub suhtekorraldusfirma Hill & Knowlton, üks vanemaid ja tuntumaid õhumüüjaid Eestis. Firma peakontor on USAs, siin tegutseb tütarfirma. Ent kui paljud mäletavad, et seesama Hill & Knowlton valmistas otseselt ette Lahesõda? Et tänu enneolematult võimsale ja jõhkrale PRkampaaniale andis USA rahvas poliitikutele sõja alustamiseks rohelise tule? Õige PR-kampaaniaga võib rahvale ükskõik mida maha müüa. Ja vastupidi. Hill & Knowlton panustas kaastundele ja vihkamisele ning õigel ajal õiges kohas kasutatud taktika toimis. Peaminister Andrus Ansip üritas ACTAt rahvale selgitada rahva pilkamise abil ja põrus. Eesmärgi saavutamiseks Hill & Knowlton vahendeid ei valinud. Ent sihile jõuti küünilise väljamõeldisega iraaklaste jubedaist tegudest Kuveidis. Aga sellest piisas Lahesõja õigustamiseks.
Oled juba tellija?