20.03.2012, 01:00
Tallinna tasuta bussisõidu maksaksid kinni autosõitjad
Arvestuste kohaselt peab linn leidma katte 14,3 miljonile eurole saamata jäävale piletitulule.
FOTO:
Eile algas rahvaküsitlus Tallinna tasuta ühistransporti suhtumise uurimiseks ja tasuta ilmuv ajaleht Pealinn toetas seda suure kiidulauluga bussipiletite kaotamisele. Munitsipaallehe suunis on selge: tasuta ühistransport on hea ja inimesed peaksid seda kindlasti rahvaküsitluses toetama. Ometi pole linnavalitsusel endiselt selgust, kustkaudu tasuta ühistransport linnaeelarves kinni makstakse. Üks võimalus on sirutada näpud autoomanike taskutesse, näiteks karmistades tasulise parkimise korda. Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul pole parkimisalade muutmist või parkimistasu tõstmist konkreetselt veel arutatud, sest esmalt oodatakse ära küsitluse tulemused. Küll peab arvestama, et kui tehakse poliitiline otsus kaotada ühissõidukipiletid, siis käib transpordiamet linna finantsteenistusele just selle ühe rahastamiskohana välja. „2011. aasta ühistranspordi piletitulu oli 17,8 miljonit eurot, millest 3,5 miljonit on mittetallinlaste piletitulu osa,” selgitas transpordiameti eelarve juhtiv spetsialist Viire Vats-feldt. „Seega 14,3 miljonile eurole saamata jäävale piletitulule tuleb leida kate.” Praegu on arutlusel neli tasuta ühistranspordi rahastamise võimalust. Kõige värskem neist ongi see, mis ähvardab autoomanikke liikluspiirangute ja koormistega ning eeldab tasulise parkimise eeskirja muutmist.
Oled juba tellija?