Mida siis 40 000 euro eest telliti? OÜ Leht Media Center peab „läbi viima infokampaania Narva linnavolikogu ja Narva linna maine kujundamiseks”. Valmistada tuleb 34 kuni 30-minutilist telesaadet, kokku kuni 1020 minutit, mis lähevad eetrisse kohalikus kaabeltelevisioonis.

Art of Sound OÜ peab aga „tegema aktiivset promotsioonitööd”, valmistades 1000 minutit raadiosaateid, mille laseb eetrisse kanal Narodnoje Radio.

Maurum kohustub linna ja volikogu mainet kujundava infokampaania raames valmistama 28 videosüžeed pikkusega kuni kaks minutit ja kolm pikemat saatelõiku pikkusega kuni 12 minutit. Kokku seega kuni poolteist tundi materjale, mis lähevad PBK eetrisse.

Linn halba ei näe

Kuigi kõik lood peavad valmima volikogu kantseleiga teemasid kooskõlastades, ei ole kavas meediatarbijaid informeerida sellest, et tegemist on kinnimakstud materjalidega.

OÜ Maurum juhatuse liige Jüri Karemäe selgitustest ilmnes, et Narva maksumaksjate raha eest telesaadete tegemine on firma ja linnavolikoguga mitme aasta pikkune koostööprojekt. Mingeid märkeid, et tegemist on ostetud materjaliga, PBK saatelõikudele neid eetrisse andes ei lisa, kinnitas Karemäe. Siiski peab ta koostööd volikoguga vajalikuks, sest usub enda sõnul, et see süvendab eestlaste ja venelaste üksteisemõistmist.

Kohalike teavitamiseks

Narva linnavolikogu kantselei juhataja Igor Širai lisas, et volikogu ostetavad materjalid on venekeelsed ja mõeldud eelkõige kohaliku elanikkonna teavitamiseks.

Širai ei osanud vastata küsimusele, kas meediatarbijaid informeeritakse ostetud materjali eetrissemineku eel sellest, et loo eest on tasunud linnavolikogu. Ta arvas, et ilmselt pole selline märge vajalik.

Narva keskerakondlasest linnapea Tarmo Tammiste, kes praegu on ametialases võltsimises süüdistatuna kohtu all, hoidus volikogu tegevuse ja lepingute kommenteerimisest, kuid mainis siiski, et ei näe lepinguis midagi halba.

Volikogu esimees Aleksandr Jefimov aga arvas, et linnale võiks enam positiivset informatsiooni osta ka eestikeelsetest meediakanalitest.



KOMMENTAAR

Selge eksimus

Mart Raudsaar
Eesti ajalehtede liidu tegevdirektor, meediaõppejõud

On šokeeriv, et Eesti Vabariigis toimuvad ikka veel sellised asjad. Kui asutus ostab reklaami, tuleb seda kindlasti ka meediatarbijatele öelda. Ajakirjanduslik materjal ja makstud sisu peavad hea ajakirjandustava kohaselt olema väga selgelt eristatud. Kui see nii pole, on tegemist ilmselge eksimusega.

Samal ajal võib kahelda, kas Narva maksumaksjate raha kulub ikka Narva linna hüvanguks või promotakse sellega hoopis mingit kindlat poliitilist seltskonda.

Kuna ükski seadus aga sellist tegevust ei keela, on ainukeseks abivahendiks juhtumite avalikustamine, et meediatarbijad teaksid, kas materjal on sõltumatu ajakirjandusväljaande toodang või makstud materjal.