Hullumeelsed reklaamid, mida enam ei tehta
Kuhu kadus printreklaamidest 90ndate fun ja hullumeelsus?
Kapitalismi tulek Eestisse tähendas reklaamituru sündi. See tõi reklaamitegijatele raha ja prestiiži, aga ka totaalse loomingulise vabaduse. Reklaame tehti nii, nagu heaks arvati. Polnud kogemusi, polnud reegleid, kõik tuli nullist leiutada. Nagu ütleb toona reklaamiloomesse sukeldunud ja tänaseks üks edukamaid reklaamitegijaid, Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann, (pildil) olid 90ndad rock’n’roll’i ajastu.
Väga olulised olid sealjuures huumor ja pulli tegemine. “Tänapäeval on see reklaamis alahinnatud, mis on väga halb. Kui huumorit õigesti kasutada, on sel väga hea mõju. Võtame kas või Super Bowli reklaamid, millel on maailma kõige kallim minutihind – need on kõik naljakad. Eesti reklaamidest on fun ja hullumeelsus aga peaaegu kadunud.”
Reklaamispetsialist Olav Osolin meenutab, et kui Rein Lang tuli tellima reklaamikampaaniat uuele raadiojaamale, võis olla kindel, et ta ostab ära ka kõige röögatuma idee. “Kui Uuno raadio levis Läänemaale, pakkusin välja, et määrime Haapsalus kõigile teada tervishoiuministri Toomas Vilosiuse mudaga kokku ja laseme tal seksika medõega dialoogi pidada. Praegusel ajal arvaks klient ilmsesti, et agentuur on hulluks läinud, aga raadiodirektor Lang aitas Vilosiusele auku pähe rääkida, et too selle pulli ikka ette võtaks.” Seejuures leidis Vilosius Haapsalu patrioodina, et uue raadiojaama jõudmine Läänemaale on kohalikele elanikele nii suur asi, et ta keeldus reklaamis näitlemise eest tasu võtmast.
Osolini sõnul on praegu olukord hoopis teine – iga vähegi avalikkusele tuttavam tegelane alustab juttu sellest, kui mitu nulli tema palganumbril on.