Eelmisel nädalal avaldas firma, et vähendab nii kontori­töötajate kui ka lennuliinide hulka, kuid keeldub avalikustamast täpset kahjumit. Kõik ettevõttega seotud inimesed on sõlminud justkui vaikimispakti.

Ühe Estonian Airi endise nõukogu liikme sõnul on ta kuulnud kahjumisumma kohta eri suurusjärke, kuid tema jaoks jääb see, miks teavet välja ei öelda, selgusetuks.

„Kahjumi põhjust tasub otsida peamiselt sellest, et uus ärimudel pole käivitunud,” lisas ta. „Samuti on kütusehinnad kõvasti muutunud ning lennupargi uuendaminegi ei saa tasuta olla.”

Endise liikme sõnul peaks omanik otsustama, kas lennufirma tahab toota kasumit või lennata paljudesse tähtsatesse sihtkohtadesse, kuna firma suuruse, riigi asendi ja rahvaarvu puhul pole mõlemad variandid korraga võimalikud.

Ei sihtkohti ega kasumit

„Praegusel hetkel pole kasumit ega ka võimalust lennata tähtsamatesse sihtkohtadesse, näiteks Frankfurti ja varsti ka Londonisse,” nentis endine nõukogu liige. „Olgem ausad: meie oma lennufirma Estonian Air võib olla küll meile kallis, aga lendama hakates vaatame ikka viise, kuidas saaks kohale odavamalt.”

Riigile kuuluva Estonian Airi eelmise aasta kahjum oli 17 miljonit eurot.



Kui suur on Estonian Airi esimese poolaasta kahjum?

Tero Taskila

Estonian Airi juhatuse esimees

Estonian Air avaldab oma auditeeritud finantstulemused kord aastas pärast seda, kui järelevalvenõukogu on need kinnitanud. See on üldine tava, mida firma on järginud aastaid.

Mõistame avalikkuse huvi majandustulemuste vastu, kuid neid on vaja ka selgitada, nagu kord ja kohus ette näevad, ning sel juhul on andmed ka kõigile lennundusalal tegelejatele kättesaadavad.

On oluline mõista, millised on võimalused ja raskused otselennuühenduse säilitamiseks. Estonian Air läbib praegu oma tuleviku kindlustamiseks üleminekuperioodi, mis hõlmab suuri investeeringuid. Uue strateegia rakendamine kestab ja uus ärimudel on stabiliseerumas.

Oleme praegu etapis, kus korrastame organisatsiooni struktuuri, et muuta ettevõte efektiivsemaks ja jätkusuutlikumaks.

Lennufirmad peavad tulema toime nõudluse hooajalise muutumisega ning seega ka suvise ja talvise graafikuga. Seepärast ei ole kõik liinid ka aasta ringi käigus.

Estonian Air pakub võrreldes eelmise talvega palju parema sagedusega lennugraafikut ja uut sihtkohta (Göteborgi – toim). Ettevõte pole oma algsest kasumile suunatud plaanist kõrvale kaldunud ega seda muutnud.

Estonian Air on lennuühenduse arendamisel ja säilitamisel võtmepositsioonil, arendades sellega turismi ja eksporti, millel mõlemal on majandusele oluline mõju.



Aare Järvan

Estonian Airi nõukogu liige

Oleme kokku leppinud, et AS-i Estonian Air finantstulemuste kohta annavad kommentaare nõukogu ja juhatuse esimehed.



Erkki Raasuke

Estonian Airi nõukogu esimees

Mina sellist infot välja ei anna, seda teeb ettevõtte juhtkond. Oleme kokku leppinud, et avaldame seda eestlastele tähtsat informatsiooni mõõduka aja, ilmselt järgneva kuu jooksul.



Valdo Randpere

Estonian Airi nõukogu liige

Mina kahjuminäitajaid ei avalda. See pole informatsioon, mida nõukogu liikmena välja annan. Helistage nõukogu esimehele või Juhan Partsile.

Eesti Päevaleht üritas kommentaari saada ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsilt ning Estonian Airi nõukogu liikmetelt Joakim Heleniuselt, Märten Vaikmaalt ja Bo Benny Helge Zakrissonilt, kuid eile õhtuks see ei õnnestunud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena