„Oleme teinud suuri investeeringuid kinnisvara soetamiseks ja kaubanduskeskuse rajamiseks Gonsiori tänavaga piirneval kinnistul, kus asub Torupilli kaubanduskeskus. Meie õiguspärane ootus on, et Gonsiori tänava kaudu on inimestel võimalik tööpäeva lõppedes koju sõites külastada lihtsalt ja mugavalt Torupilli kaubanduskeskust,” kirjutas Kaubamaja juhatuse liige Peeter Kütt linna transpordiametile.

Vastuolus õigusaktidega?

Kütt nõuab linnalt liikluskorralduse muutmist detailplaneeringu kaudu, mis tähendaks linnale mõistagi pikka kooskõlastusprotsessi. Peale selle heidetakse linnavalitsusele ette, et siiani pole tehtud mingeid uuringuid ja analüüse ega uuritud ka liikluskorralduse muudatusest otseselt mõjutatud osapoolte seisukohti. „Ilma detailplaneeringut algatamata ja vajalikke uuringuid ning analüüse teostamata on kavandatavate muudatuste tegemine vastuolus õigusaktidega,” leidis Peeter Kütt.

Tallinna transpordiameti juht Andres Harjo omakorda ei saa isegi täpselt aru, mis küll võis ettevõtte reaktsiooni põhjustada. „Sinna saab ju Laulupeo või Vilmsi tänavat mööda ikka ligi,” imestas Harjo. „Ausalt öeldes ma ei tea nende kõhklusi-kahtlusi ja millest see tulnud on, kuid selge on see, et kui äriettevõte end püsti paneb, siis ei saa ju linna areng selliste asjade tõttu seisma jääda.”

Harjo sõnul on ettevõtete sellelaadsed kaebused võrdlemisi harvad. Põgusa meenutamise peale oskas ta nimetada juhtumi Ülemiste liiklussõlme ehituselt, kus Statoili tankla soovis viaduktilt eraldi sissepööret. Tanklaketi soov täideti. „Aga see oli uusehituse puhul ja siis oli kõik võimalik, kuid kesklinnas on ikkagi tänavatevõrk välja arenenud ja paratamatult peab lihtsalt ümber kohandama enda marsruute – nii kaubanduskeskusesse kui ka muudesse kohtadesse minekul,” lisas Harjo.