Muusikaliselt massiivne ja pompoosne plaat ei paku ilmselt suuremat neile, kes hindavad varasemate albumite puhast energiat või kohatisi nohiklikke sugemeid. Küll aga võib hinnata sügavust ja dramaatilisust, mis võib-olla kõige mõjuvamalt tulevad esile “Battle Borni” marsisammul kaugustesse püüdleval esisinglil “Runaways”. Mõne erandiga on albumil otseselt meeldejäävat vähe, ehkki peaaegu iga noot kõlab, nagu oleks ta kivisse raiutud. Tähtsam on meeleolu, tänu millele plaat toimib tervikuna: teatud laadi melanhoolne, romantiline eepilisus. Iroonilises vormis on selline maailmavaade omane näiteks Laibachile ja pop-roki žanrivahenditega seda taasluua ei ole lihtne. The Killersil on aga õnnestunud leida selleks ideaalne aines: Ameerika ajalugu ja identiteet, tolmuste väikelinnade traagika, purunenud unistused ja käestlibisevad väärtused. Laulusõnades on palju maitselagedaid klišeesid, kuid samas ka midagi piibellikku ja jutustavat, nagu oleks seal kokku saanud Broadway muusikal ja Cormac McCarthy romaan. Ka muusikaliselt on plaat nagu Ameerika ise, ühteaegu naiivne ja kirglik, just parasjagu üle vindi keeratud, et euroopalikule kultuuriruumile natuke võõraks jääda. Pole ime, et väidetavalt on tegemist Mitt Romney lemmikbändiga.

The Killersi enda karjäär on nagu Ameerika unistuse võrdkuju: väikelinnast suurstaadionile, ajalehepoisist miljonäriks. Veidral moel meenub “Battle Borni” kuulates 80ndate Reagani-ajastu resigneerunud synthpop, milles samuti ühendati kurb-magus romantika ja tohutud staadionipublikud. “Battle Borni” muusika ei jõua oma mütoloogilisele pretensioonile alati järele, kuid parimatel hetkedel konvergeeruvad kõik grotesksed klišeed millekski, mis on küllalt sugestiivne, et Nevada kõrbe avarust ette manada. 6/10