Nädala album: Rütmide kosmiline teekond džässi
Flying Lotus “Until The Quiet Comes”
(Warp Records)
Ameeriklane Steven Ellison ehk Flying Lotus on muusikaprodutsent, kes ilmselgelt oskab kokku sulatada ideaalseid taustu peanõksutamiseks ning klubipõrandal karglemiseks. Seda silmas pidades on omajagu üllatav, et tema looming aina rohkem džässi poole liigub. Või pole see siiski nii üllatav? Meenutagem, kes on mehe sugulased. Tädi Alice Coltrane, tädipoeg Ravi Coltrane, tädimees John Coltrane.
Flying Lotuse debüüt, kuus aastat tagasi Los Angelese päikese all valmis küpsenud “1983”, on sammas linna instrumentaalsele hiphopile. Sedasorti muusikat (aeglase ja pidevalt komistava biidiga) seostatakse siiani just Ellisoni ning LAga. Iga järgmise plaadiga on ta liikunud lähemale oma kuulsate sugulaste helikeelele, tagasi juurte juurde, pudistades lisandiks moodsalt püsimatut elektroonikat. Kui teil tekib vajadus Flying Lotuse viimane plaat ühte lahtrisse asetada, siis kirjutage sellele musta vildikaga “Alice Coltrane kohtub J Dillaga”.
“Until The Quiet Comes” on kosmiline audiomuinasjutt, mida kannavad hüpnotiseerivad rütmid, Thundercati ludistav bass ning suure tähelepanuga dirigeeritud elektroonilised tekstuurid. FlyLo eelmine album “Cosmogramma” oli eriti tihedalt erinevaid elemente täis pakitud, “UTQC” on oma lihtsuses intiimsem ning pakub hingamiseks rohkem ruumi. Eriliselt kokkupakitult kõlavad siin kuulsad lauljad Thom Yorke ja Erykah Badu. Yorke laulab kui dub’i-loitsuga löödud zomby, pala “Electric Candyman” kõlab seega kui pehmem versioon King Midas Soundist. Badu häälest on Flying Lotusel õnnestunud instrument valmistada. Instrument, mis mängib täpselt “UTQCi” värvilisse atmosfääri sobivatel nootidel. R&B diiva Erykah Badu kohalolust pole siin lõhnagi.