Ta usutles loo tarbeks Teede Projektijuhtimise ASi juhatuse esimeest Ilmar Linki. Link ütles muu jutu sees, et Veerenni raudteeülesõit pannakse kinni.

Ajakirjanik Toomingale oli see ohhoo-uudis. Ta polnud ülesõidu sulgemisest kuulnud hiirepiiksugi, kuigi linnaelu kajastamine on tema igapäevane ampluaa.

Veerenni pole ju mingi suvaline kõrvaltänav, vaid oluline magistraal.

Sellest plaanist ei teadnud mitte midagi ka valdav osa tallinlasi, sealhulgas ülesõidust lõuna pool elavad Luite asumi inimesed. Liikluskorralduse muutus tõotas nende elu pea peale pöörata.

Kohalikud aktivistid Karel Zova ja Marius Mets on viimase kuu aega tegutsenud amatöördetektiividena, et selgitada välja, kuidas tekkis ülesõidu sulgemise kava, kelle huvides seda tehakse ja kas see on üldse seaduslik.

Mehed leidsid internetisügavikest rohkelt kirju ja dokumente, mis vaid süvendasid kahtlusi. Zoval ja Metsal tekkis mulje, et linnavõimud plaanisid sulgeda Veerenni ülekäigu poolsalaja, samamoodi nagu tekkisid suvel üleöö bussirajad.

Nad avastasid, et liikluskorralduse muutmisel on kiiremast rongiliiklusest huvitatud raudtee kõrval veel üks kasusaaja: üks rikkamaid eestlasi, kelle krundi kaudu hakkaks liiklus kulgema. See teeb seni kõrvalisena tunduva maatükist väga väärtusliku kinnistu.

Kes on see nutikas kasusaaja? Kes planeeris liikluskorralduse ringi kinnisvaraarendajale soodsal moel?

Loe täismahus artiklit Eesti Ekspressi tasulisest versioonist.