Parimat palka saab väetiseärimees
Vladimir Volohhonski (64) on lühemat kasvu, läbitungiva pilgu ning võrdlemisi järsu ütlemisega.
Tema on see, kes otse ja avalikult välja ütleb, kui Andrus Ansip ja tema valitsus transiidiäri tähtsust kipub alahindama või võtab ette samme, mis kogu transiidisektori arengule laastavalt mõjuvad.
Võimsa palgaga mees elab Meriväljal Puki tee mitte kõige suuremas majas. Jumaldab jalgpalli ning armastab maalikunsti. Äriregister ütleb Volohhonski kohta, et ta on lihtsalt AS DBT juhatuse liige, kuid siiski õigem on öelda, et tegu on ettevõtte loojaga.
Kui lennata madallennul üle Muuga sadama, ei saa peaasjalikult naftamahutitega täidetud alal kuidagi jääda märkamata suur valge katus millel ilutsevad tähed DBT – Dry Bulk Terminal.
Terminali kaudu veetakse Venemaa tehastes toodetud väetist Euroopasse, Ameerikasse, Aasiasse, Aafrikasse ja isegi Austraaliasse. DBT-l läheb hästi. Etevõtte möödunud aasta käive oli 31,8 miljonit eurot (2010. aastal 27,8 miljonit), kasum aga 9,7 miljonit eurot (2010. aastal 7,1 miljonit eurot).
Läinud aasta lõpu seisuga oli DBT arvetel ligi 33 miljoni euro ulatuses jaotamata kasumit. Tänavu peaks firmal minema veelgi paremini. Üle on elatud 2007. aasta pronksiööle järgnenud rasked kriisiaastad, mil Vene sanktsioonid Eestit läbiva transiidi suhtes kahandasid võimsalt DBT käivet.
Volohhonski on üks neist Odessa mereinstituudi lõpetanud transiidiärimeestest, kes töötasid nõukogude ajal Tallinna Sadamas. Ta oli Tallinna Vanasadama direktor, hiljem Tallinna Sadama sadamaoperatsioonide juht. Nagu mõnigi kolleeg, siirdus ta 90ndatel eraärisse. Kes teostas end naftatransiidiäris, kes kasvatas kasumit kivisöebisnises. Väetisetransiit on Volohhonski välja mõeldud äri. DBT Muuga terminali kõrval töötab Sillamäe sadamas suurepärane vedelkeemiaterminal, mille rajamist Volohhonski samuti vedas.
Suuresti tänu talle leiti omal ajal kontakt Venemaa endise teedeministri Nikolai Aksjonenkoga, kelle poja Rustamiga seotud ettevõtted olid DBT suuraktsionäriks. Selle suhte abil leiti raha investeeringuteks, et rajada Muugale piirkonna moodsaim väetiseterminal.
Praegu on DBT omanikuks otseselt kaks mittemidagiütleva nimega välismaist äriühingut – üks Küproselt, teine Venemaalt. Tegelikult on omanik üks Venemaa suurimaid väetisetootjaid Akron. Selle peamine omanik on omakorda miljardär Vjatšeslav Kantor, kelle varanduse suurus on Forbese koostatud Vene rikaste edetabeli järgi 2,3 miljardit dollarit.
Eesti terminalid on Vene väetisehiiule tähtsad väljaveoväravad. Seega pole väga üllatav, et siin võtmepositsioonil tegutsevale Volohhonskile ta töö eest nii märkimisväärne tasu on määratud. Kui võrrelda, siis Venemaal ongi tema taseme ja mõjuga juhtide palgad sellises suurusjärgus.
Tänavu suvel pälvis Volohhonski Tallinna Loomaaia sõbra autiitli – üliharuldase amuuri leopardi päästmises osalemise eest.