Brüssel kärsatab Eesti elektriautode projekti
Möödunud nädalal esitles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas uhkelt plaani, et viie aasta pärast võetakse kõikjal Euroopa Liidus kasutusele ühte tüüpi elektriautode laadijad (Combo Type 2). Sel juhul võivad elektriautode kasutajad vurada muretult teistesse riikidesse, ilma et peaksid muretsema sobiva pistikuga laadimispunkti leidmise pärast. Jube jama, kui eestlane ei saaks oma autot vale pistiku tõttu tarvitada Lätis, Soomes või Rootsis.
Tallinnas võeti Kallase büroo ettepanek vastu vaat et sõja kuulutamisena. Kredexis elektriautode projektiga tegeleva Jarmo Tuisu sõnul oli ühise standardi kehtestamise idee õhus varemgi, kuid seda ei ole liikmesriikides põhjalikult arutatud. Eestis on valmimas 163 kiirlaadimispunktiga “elektritanklate” kett, mis kasutab teistsugust, nn CHAdeMo laadijat. Lõviosa võrgust on juba valmis.
Ühe laadimispunkti rajamine maksab ligi 33 000 eurot. Kogu võrgu hinnaks on üle viie miljoni euro.
Brüsseli algatus paneb selle suurinvesteeringu “kärssama”. Samas on elektriautode kasutusele võtmine Andrus Ansipi valitsuse üks kuulsamaid eduprojekte. Isegi lätlased õhkavad, miks neil selliseid masinaid ei ole.