Eestlased tahavad seksikat pesu islamiriikidesse müüa
Eesti pesukaubamärgi BonBon firmapoed on avatud Peterburis, Novosibirskis ja Berliinis. Järgmine esinduskauplus tuleb Münchenisse.
Idee hakata tootma seksikat ja kvaliteetset naistepesu tekkis BonBoni praegusel peadisaineril Tiiu Roosmal juba aastaid tagasi. Kaubamärk pidi olema suunatud naisele, kellel on “vaba hing ja noor süda.”
2009. aastal soetas BonBoni peamiselt taastuvenergeetikas tegutsev ärimees Harry Raudvere. Tema poeg Gregor Raudvere on pesukaubamärki omava firma Gemhill tegevjuht, kelle sõnul oli sellesse ärisse sisenemine emotsionaalne otsus, sest turg oli täiesti tundmatu. Vajalikud teadmised konkurentsist, materjalidest ja muust vajalikust hangiti messidelt. Juba esimesel külastatud välismessil leidis Gemhill Saksamaalt edasimüüja, kellega kestab koostöö siiani.
Gemhilli peamised eksporditurud on Saksamaa ja Venemaa, müük käib nii kaubanduskettides kui ka internetipoodides. Venemaal on BonBoni frantsiisipoed avatud Peterburis ja Novosibirskis.
Saksamaal asub üks BonBoni esinduspood Berliinis, teine avatakse järgmisel kuul Münchenis. Venelannade ja sakslannade maitsed olla pesu osas Raudvere sõnul küll üsna erinevad, kuid kaubamärk üritab pakkuda midagi mõlemale.
BonBoni pesu kandvaid naisi elab ka näiteks Hollandis, Rumeenias, Dubais, Itaalias ja Rootsis. Just arengut islamimaailma pesumoes peab Raudvere tähelepanuväärseks ja Lähis-Ida turgu firma jaoks paljulubavaks, olgugi et traditsiooni liselt sealkandis naised oma kehavõlusid esile ei tõsta.
Gregor Raudvere ütleb, et Eestist pesukaubamärgiga maailmaturule minna on üsna keeruline, samas paratamatu, sest koduturg on väike. “Enamik rõivaettevõtteid toodavad Sri Lankal, Hiinas, Indias, kus on odav, aga kus kannatab kõvasti kvaliteet. Turul on auk just sellise toodangu jaoks, nagu meie pakume – hea hinnaga ja kvaliteetne,” ütleb ta. Nii ongi BonBoni pesu taotletud konkurentsieelisteks ilu, trendikus, elegants, disain ja kõrge kvaliteet.
Ehkki BonBon on turul olnud juba kolm aastat, peab firma ise seda alles alguseks. Ettevõte areneb: käive on tänu esinduspoodidele aasta alguses 40 protsenti suurem kui mullu. Tegelikult leiab firma kollektsioonidest lisaks naistepesule üht-teist ka lastele ja meestele.
BonBoni pesu on otsast lõpuni disainitud ja toodetud Eestis. Firma palgal töötab kümme õmblejat, kes seda “millimeetrite mängu” hästi tunnevad. Rinnahoidja vormid ostetakse Kolumbiast, ülejäänud materjalid saabuvad Euroopast.
Igal aastal tuleb kaks uut kollektsiooni: kevadsuvine ja sügistalvine. Firmal on olemas ka püsiv baaskollektsioon. “Kolme aastaga olen õppinud, et ilus pesu muudab seda kandva naise tunduvalt enesekindlamaks ja säravamaks. Mis oleks toredam kui üks enesekindel naine!” lausub Raudvere Bon-Boni filosoofiat tutvustades.
Riigireetur Aleksei Dresseni abikaasa Viktoria Dressen oli BonBon pesu esindaja Venemaal. Gemhilli toetas eksporditegevuses ka EAS. Gregor Raudvere kinnitab, käsi südamel, et see oli "puhas juhus" ehk eurorahade toel ei käinud Venemaa suunal "äri" Eesti riigi saladustega.