WAAL: Pea-aegu oma magamistoaga reisilennukid
Etihad Diamond First Class Suite
Miks: kuigi Skytraxi hinnangukriteeriumide osas on peetud pikki vaidlusi, on see siiski just Etihadi Diamond First Class, mis võitnud kolm viimast aastat järjest maailma parima esimese klassi tiitli. Õige meeleolu loovad sisseehitatud massaažifunktsiooniga toolvoodid, personaalne minibaar ja garderoob, suure peegliga eraldi riietusruum, lennukiga kaasasõitva koka pakutavad araabia hõrgutised (lisaks juba olemasolevatele vabajooksukanade munadele lisanduvad peagi täisorgaanilised toiduvalikud), mida pakutakse just kliendile sobival ajal, ning mõistagi lai butiikveinide valik.
Kus: lendudel Londonist, Pariisist, Genfist, Düsseldorfist ja Münchenist Abu Dhabisse (ning sealt edasi näiteks Sydneysse ja Melbourne’i).
Palju maksab: edasi-tagasi lennupilet Tallinnast Johannesburgi First Classis näiteks Brüsseli ja Abu Dhabi kaudu Estonian Airi ja Etihadiga maksaks 3190 eurot, sellal kui ühe suuna pileti saaks kätte 2074 euroga.
Märkus: Toodud hinnad on odavaimad avaldatud hinnad vastavas klassis reisimiseks 1. mail 2013, lisanduvad lennujaama- ja lisamaksud üldjuhul mõnesaja euro ulatuses.
Miks: Ühendemiraatide lennukompanii Emirates on esimene, kes on installeerinud oma Airbus 380 lennukitesse luksuslikud duširuumid, mis moodustavad esimese klassi lennukogemusest selle õhusõiduki puhul sama lahutamatu osa kui elegantne baariletiga sotsialiseerumisala, võimalus priiks limusiiniküüdiks lennujaama (või sealt ära) 55 linnas ning Iraani kaaviar, mida Emirates pakub eelroaks traditsioonilisel moel, hapukoore ja pliinidega. Võimaluse lopsakast luksusekullast – mida mõned kliendid on pidanud ka ülepingutatult pompoosseks – välja puhata tagavad 8–14 privaatset sviiti, kõik oma minibaariga.
Kus: kõigis Airbus 380 ja 340-500 lennukites ning mõnedes Boeing 777 lennukites (osa 777 First Class on märksa igavam traditsioonilisema 2+2+2 istmeasetusega, kuigi needki võimaldavad üsna head ööund).
Palju maksab: edasi-tagasi lennupileti baashind Tallinnast Aucklandi Estonian Airi ja Emiratesiga näiteks Kopenhaageni, Dubai ja Brisbane’i kaudu (soovi korral võib lisada ka teisi vahepeatusi Aasias, näiteks Maldiividel, Tokyos või Bangkokis) on 7974 eurot. Ühe suuna pilet maksaks 5861 eurot.
Miks kahekorruselistesse Airbus 380 lennukitesse installeeritud esimese klassi sviidid on Singapore Airlinesi Skandinaavia ning Baltikumi müügimänedžeri Allan Hoffery sõnul “klass kõrgemal” tavalisest First Classist. Jahidisainer Jean-Jacques Coste’i loodud sviidid (mida on lennukis vaid kaheksa) on dekoreeritud loodusliku puidu ja nahaga ning neil on suurema privaatsuse saavutamiseks 1,5 meetri kõrgused lükanduksed.
Mugav tugitool, milles võimalik nautida juba enne lendu tellitud õhtusööki – Londonist väljuval suunal saab valida üheksa roa, näiteks kergelt võis hautatud spargli seltsis pakutava Lobster Thermidori, mädarõikakastmes merikuradi või portveinikastmega serveeritava ning stiltoni juustuga täidetud linnurinna vahel –, on peaaegu meeter lai (89 sentimeetrit) ning unesoovi saabudes langetatakse seinalt sviiti kahe meetri pikkune voodi.
Lennuki keskmises reas paiknevaid toole saab koos reisiv paar kasutada ka topeltvoodina, kuid Singapore Airlines on diskreetselt vihjanud, et hoolimata vabalt voolavast šampanjast – serveeritakse nii Dom Perignoni kui Krugi – on väiksed lennumagamistoad mõeldud siiski vaid unemaal seiklemiseks.
Kus: Suite on saadaval Singapore Airlinesi lendudel Frankfurdist, Pariisist, Zürichist ja Londonist Singapuri, kuid tavalise First Classiga tuleb leppida näiteks Barcelona ja Milano suunal.
Palju maksab: edasi-tagasi lennupilet Tallinnast Sydneysse First Class Suite’i produkti kasutades (marsruut kulgeks läbi Frankfurdi ja Singapuri Lufthansa ja Singapore Airlinesiga) läheks maksma 10 978 eurot, sellal kui üks suund on saadaval 6587 euro eest. Edasi-tagasi pilet “tavalises” First Classis (fotol paremal) maksaks 7740 eurot, üks suund 5844 eurot.
Miks: Sellal kui sajad vähemõnnelikud turistiklassi tagumistes ridades peavad oma pingialuses kitsikuses ülespaistetanud jalgu triikima, on igal Lufthansa “uue” esimese klassi kliendil lennuki ninaotsas võimalik võimalik valida kahe vaid neile mõeldud olemispaiga – mugava teki ja padjaga voodi ning sellest sõltumatu, keiserlikku jalaruumi lubava tugitooli vahel.
Elamusele aitavad kaasa Frankfurdi üliluksuslik First Class Terminal, Michelini tärnidega pärjatud koka Marc Haeberlini loodud menüü ning sommeljee-maailma tšempioni Markus Del Monego valitud veinid ning personaalne teenindus – esimese klassi kohti on igas lennukis vaid kaheksa. Mõnedki kliendid on siiski osutanud La Meri produkte sisaldava kosmeetikatarvete karbi tagasihoidlikkusele näiteks Aasia lennufirmadega kõrvutades, ka pole lennukikabiini disainides ülearu muretsetud klientide võimaliku privaatsusiha pärast.
Kus: “Uut” ja luksuslikumat First Classi pakub vaid osa Lufthansa pikamaalennukeid, sellal kui teistes domineerivad oma toonidelt ja kandilisuselt pisut Swissi vastavat produkti meenutavad hiigeltugitoolid. Aprilli alguse seisuga olid sisustusuuendused veel läbimata näiteks Frankfurdis baseeruvatel Airbus 346, 343 ja 330 lennukitel, sellal kui enamik Münchenis paiknevat Airbusi-lennuparki võis juba rõõmustada kliente uue klassiga. Niisiis on broneerides soovitatav esitada Lufthansale täpsustavaid küsimusi.
Palju maksab: edasi-tagasi lennupilet Tallinnast São Paulo’sse Frankfurdi kaudu maksaks 12 140 eurot, üks suund 8498 eurot.
Miks: Japan Airlinesi heledais puidupruunides ja valgetes toonides New Sky privaatsviidid torkavad Japan Airlinesi PR-direktori Jian Yangi sõnul silma hulga uuendustega – privaatsed meelelahutusekraanid on peaaegu pool meetrit laiad, käepidemes olevad LCD-konsoolid reageerivad puudutusele, tugitoolid laotuvad vajadusel laiali 199 sentimeetri pikkuseks voodiks, mis varustatud intelligentselt kehakuju “meeldejätvate” tekkide-patjadega, ning WCdest leiab eest ToTo targad elektroonilised tualetipotid. Uuendatud menüüd on rafineeritud hõrgutistest – nii Lääne kui Jaapani maitsele sobivaist – pannud kokku neli Jaapani tähtkokka.
Kus: Hetkeseisuga on Jal New Sky saadaval vaid Londoni ja Narita vahel lendavais Boeing 777 lennukeis, kuid 7. maist ka Tokyo ja New Yorgi vahelisel lipulaeva-marsruudil. JALi Helsingis baseeruva müügimänedžeri Markku Hasegawa sõnul pole New Skyd kahjuks oodata Helsingi-Tokyo liinile, millel JAL plaanib opereerida B787 lennukit kasutades.
Palju maksab: JAL ei avalda hindu algusega Eestist, kuid edasi-tagasi lennupilet Helsingist Tokyosse First Classis näiteks läbi Londoni Finnairi ja JALiga (sel hinnal ei ole kindlaksmääratud kohustuslikku marsruuti) nõuab 13 159 eurot. Üks suund on saadaval 9212 euro eest.