Eesti Panga PR-mees õpetab kolleege Facebookis käituma
Eesti Panga pressiesindaja Viljar Rääsk kirjutas Tartu ülikooli ajakirjandusinstituudis bakalaureusetöö “Eesti Panga töötajate Facebooki kasutus: alusmaterjal sotsiaalmeedia kasutamise hea tava väljatöötamiseks”.
Ta õpetab seal kolleege, et “meil töötajatena on kohatu teha kommentaare Eesti Panga nõukogu või nõukogu liikmete kohta”. Tundlik teema on ka kommertspankadesse puutuv, sest Eesti Pank teeb finantssektori kohta järelevalvet. “Ole ettevaatlik pankade kiitmisel või arvustamisel. See ei pruugi olla sobilik. Lisaks võivad teised sotsiaalvõrgustiku kasutajad arvata, et sulle kui keskpanga töötajale on teada mitteavalikku infot. Sularaha ja turvaküsimused – Eesti Pangas hoitakse suurt kogust sularaha, seepärast tuleb siseruumidest piltide jagamisel olla ettevaatlik ning muu turvalisust puudutava info jagamisest hoiduda. Sularaha tellimine on ärisaladus, aga sularahavedu on väga turvatundlik teema.”
Rahapoliitika otsuseid võib selgitada Eesti Panga president. Majanduspoliitikas on asju, mida keskpank üldjuhul ei kommenteeri, näiteks on maksuteemad valitsuse ja parlamendi otsustada
Rääsk õpetab kolleege, et kui keegi kirjutas Facebookis midagi lahedat, siis tunnusta seda. Kui vestlus läheb tuliseks, siis võta aeg maha. Kui vestluspartner solvas sind, siis ütle seda, aga ära hakka samaga vastama. Sotsiaalvõrgustik pole kohtusaal, kus on olemas lõpliku õiguse mõistja. Kõiki pole võimalik veenda ja kõik ei pruugi sind või Eesti Panka uskuda. Tegu on avaliku ruumiga. Sotsiaalvõrgustikus öeldut ja tehtut pole tihtipeale võimalik jäädavalt ära kaotada, isegi kui see oli algselt privaatne. Keegi võib postituse salvestada või seda kiiresti edasi jagada.
Vastuta oma tegude eest.