Taksokuninga pahad päevad
Mati Saar (54) ehitas üles riigi vanima ja suurima taksofirma Tulika, mille sohvrid on nüüd sattunud bordelliäri skandaali.
Tulika valged taksod on aastate kestel omandanud pea plekitu maine. Juhid on alati viisakad, teenindus korrektne, taksod uued ja puhtad, kuid teenus maksab keskmisest rohkem. Tulika on Tallink takso kõrval riigikogu ametlik taksofirma, nende taksod seisavad nii lennujaamas kui reisisadamas. Kui kuskilt mujalt taksot ei saa, siis Tulikal ikka taksosid jagub.
Nüüd on Tulika peale langenud ebameeldiv vari, mis tuntud kaubamärki kahjustab. Juulis on politsei kinni pidanud 22 taksojuhti, keda kahtlustatakse kuritegelikku ühendusse kuulumises, kupeldamises või prostitutsioonile kaasaaitamises. Kõige rohkem, 11, oli nende seas Tulika taksojuhte. Kuigi nad süüdistuste konkretiseerumisel enam Tulikas ei tööta, sai firma reklaam, mis lubab klientidele enamat kui takso, uue mõõtme.
Mati Saar hakkas kolleegidega taksoimpeeriumi rajama 1993. aastal. Alguses oli Tulika taksol kolmsada Volgat ja 40 RAF-bussi. 1994. aastal hakkasid Tallinnas pilku püüdma valged Opel Omega marki taksod. Mõne aastaga asendati kõik Volgad uute autodega, kontserni lisandus ka Maksitakso ja Tallinna Taksopark. Esimesena hakati aktsepteerima pangakaarte.
Saar on kontserni suuromanik ja AS Tulika Grupp juhataja. Kõikide kaubamärkide all sõidab tal kokku umbes 370 juhti, neist 215 Tulika plafooniga. Lisaks kuuluvad kontserni tehnoülevaatust ja autoteenindust pakkuvad firmad.