Naeratage, Regio on filmikaameratega jälle tänaval
Paar aastat tagasi sõitsid Regio mehed Google’i tellimusel peaaegu kogu Eesti läbi. Ulmevälimusega autos olev tehnika filmis ümbritsevat 360 kraadi, tegi pilte ja salvestas GPS asukohti, lasermõõdistamise teel saadud objektide kujusid ja liiklusmärkide infot. Tulemust sai näha internetist. Avalikkus nurises, kui aga inimeste näod ja autode numbrid hägustati, torm vaibus ja Streetview ei tule enam enamikule meeldegi.Nüüd teeb Regio seda jälle. Kollane vilkur katusel, on nende auto juba Tallinna, Tartu ja Viljandi üles võtnud. Vanalinn sõideti linnavalitsuse eriloal otsast otsani läbi, kokku kaardistati Tallinnas 1100 kilomeetrit tänavaid. Milleks ometi, kui Google Streetview’ kaudu on Eesti teed juba igaühele internetis tasuta nähtavad?
Google’i ruumilise kaardi edasiarendusest kasvas välja Regio Teevideo nimeline toode ja ekspordiartikkel. Regio müügi- ja turundusjuhi Jaano Inno sõnul on nende rakendus kõrgem tase.
“Kui Google StreetView oli rahva lemmik, siis meie teeme tõsist töövahendit, millest võib kasu olla tee-ettevõtetel, järelevalvajatel, elektrifirmadel, politseil, sidefirmadel, kohalikel omavalitsustel, kommunaalfirmadel ja paljudel teistel,” ütleb ta. Netis kuvatavalt pildilt saab teha mõõdistusi 10sentimeetrise täpsusega. Kohale minemata saab mõõta kas või Raekoja platsi pindala või lipuvarda kõrgust. Teevideo katab ka väga väikese kasutusega teelõike ja tupiktänavaid.
Kui Google tegi projekti ühekordselt (Eestis 2011. aastal), siis Regio kaardistaks Eestit süstemaatiliselt – Tallinna näiteks kaks korda aastas. “Eestis on umbes 40 000 kilomeetrit teid, see oleks meie jaoks paari kuuga tehtav,” ütleb Regio Teevideo tootejuht Gaspar Anton.
Ta toob näite, kuidas rakendus kasulik on: “Elektrivõrgu haldajale tuleb teade rikkest. Vaja on alustada kaevetöödega, et rike parandada. Tuleb teavitada omavalitsust, tellida liikluskorraldusvahendid, anda eelinfo töö teostajatele. Praegu võtab dispetšer ühendust tööbrigaadiga, kes läheb kohapeale olukorda selgitama. Vaatavad objekti üle ja saadavad vajaliku info tagasi dispetšerile, kes omakorda peab info edastama teistele osapooltele. Ajakulu kolm tundi. Mitu inimest teeb tööd. Teevideot kasutades saab dispetšer selle ülesande ise kolme minutiga lahendada.”
Tegu võib olla ka tähelepanuväärse ekspordiartikliga, sest Teevideo vastu tunnevad huvi mitte ainult meie lähinaabrid, vaid ka näiteks Brasiilia.
Et Teevideo tootmine ja haldamine on Inno sõnul võrdlemisi kallis lõbu, siis ei saa seda piiramatult tasuta kasutusse anda ehk avalikuks kasutamiseks see esialgu mõeldud pole.