Eesti Posti juht soovib hinnatõusu. Intervjuu Aavo Kärmasega
Eestis on 50 postkontorit, kus keskmine päevakäive on vaid 2,5 eurot. Eesti Posti tegevjuht Aavo Kärmas räägib elust riiklikus postifirmas.
Uue kaubamärgi Omniva kasutusele võtnud Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas selgitab pikemas usutluses Eesti Ekspressile, et universaalne postiteenus toodab firmale kahjumit.
“Kui ettevõtte kasum oli eelmisel aastal 2,3 miljonit eurot, siis universaalse postiteenusega teenisime kahjumit umbes 2 miljonit. See kahjum pigem suureneb. Me maksame teiste teenuste arvelt universaalse postiteenuse kahjumi kinni.”
Ta pakub välja, et universaalse teenuse hinda peab järk-järgult tõstma. “Siin ei ole mitte midagi varjata. Teiseks tuleb üle vaadata nõuded postivõrgule. Meil on 2800 kirjakasti (need oranžid kastid tänava peal) üle Eesti. Peame seal käima vähemalt vis korda nädalas. Sõitma kõik need 2800 kasti läbi. Statistika näitas, et ligi pooltes kirjakastides on vähem kui üks kiri päevas. Me maksame kirjakandjale palka, kulutame kütust ja muudkui sõidame ringi. Miks ei võiks seda teha näiteks üle päeva?”
Kärmas ütleb kontorivõrgu suurust (340 postkontorit) kommenteerides, et ta saab suurepäraselt aru Swedbanki tegevusest. “Swedbank sulgeb täna kontoreid juba linnades. Meil on väga palju kontoreid ka igasugustes väikestes maakohtades,” märgib Kärmas. “Meil on täna umbes 50 postkontorit, kus keskmine universaalse postiteenuse käive päevas on 2,5 eurot. 2,5 euro eest ostetakse sealt midagi. Kui võtame postmargi hinna, siis ostetakse 5 või 6 postmarki päevas.”