14.06.2007, 00:00
Disainiaastale joon alla – Bottom Line Award 2007
Rahvusvaheline “strateegilis-loominguline
nõuandla“ Frog Design ja äriajakiri Business 2.0 kuulutasid
välja disainipreemia 2007 Bottom Line Award (kokkuvõttepreemia)
võitjad.
Electroluxi kuldmuna maakera kuklapoolelt
Üheks pärjatuist oli Electroluxi minimalistlik ja superkvaliteetne BBQ/grill, mille Austraalia Electrolux Home Products tellimisel disainis Jeppe Utzon (kes on tõepoolest Sydney ooperiteatri arhitekti Jørn Utzoni pojapoeg).
Roostevabast terasest ja corian’ist käsitsi valmistatud BBQ, mille südame ja juhtnuppude kate on avatav kahele poole tööpindadeks, muutus lihausku austraallaste hulgas uskumatult nõutavaks kaubaks. Esimesed partiid olla kohe läbi müüdud (kuigi see maksvat 83 000 krooni), lisaks pidi toote järele hetkel olema kahe kuu pikkune tellimisjärjekord.
Auhinnaga kaasas käinud selgitus kinnitas, et ilu ei peitu üksnes pealispinnas ning võitjate iseloomustamiseks kasutati sõnu “mitmekülgne”, “elegantne”, “öko” ja loomulikult “edukas”.
Austraalias on Jeppe Utzoni toode juba möödunud aastal pälvinud kaks olulist preemiat (Standards Australia ja Sydney Powerhouse muuseum).
Kaunim tuuleenergia
2007. aasta premeeritute hulka kuulus veel kümme toodet, sealhulgas võimas, vaikne ja skulpturaalne tuulegeneraator QR5, mis suudab rahuldada kodu või väikese kontori elektrinälja. Britid plaanivad järgmisel aastal Londoni ümber kuni 80 sellist turbiini tööle panna, kuigi see maksab tavalise turbiiniga võrreldes topelthinna. Disain Richard Cocrane, tootja Quetrevolution.
Tõeline udupilt
Preemia sai soomlaste põnev Fog Screen™ ehk auruekraan, mis pole enam sugugi idee, vaid juba toode, mida müüakse ja renditakse. Firma kuulutab, et nad on pöördumatult muutnud kogu projektsioonitehnikat. Auruekraane kasutati näiteks Eurovisiooni show’l. Disain Ismo Rakkolainen ja Karri Palovuori.
Electroluxi kuldmuna maakera kuklapoolelt
Üheks pärjatuist oli Electroluxi minimalistlik ja superkvaliteetne BBQ/grill, mille Austraalia Electrolux Home Products tellimisel disainis Jeppe Utzon (kes on tõepoolest Sydney ooperiteatri arhitekti Jørn Utzoni pojapoeg).
Roostevabast terasest ja corian’ist käsitsi valmistatud BBQ, mille südame ja juhtnuppude kate on avatav kahele poole tööpindadeks, muutus lihausku austraallaste hulgas uskumatult nõutavaks kaubaks. Esimesed partiid olla kohe läbi müüdud (kuigi see maksvat 83 000 krooni), lisaks pidi toote järele hetkel olema kahe kuu pikkune tellimisjärjekord.
Auhinnaga kaasas käinud selgitus kinnitas, et ilu ei peitu üksnes pealispinnas ning võitjate iseloomustamiseks kasutati sõnu “mitmekülgne”, “elegantne”, “öko” ja loomulikult “edukas”.
Austraalias on Jeppe Utzoni toode juba möödunud aastal pälvinud kaks olulist preemiat (Standards Australia ja Sydney Powerhouse muuseum).
Kaunim tuuleenergia
2007. aasta premeeritute hulka kuulus veel kümme toodet, sealhulgas võimas, vaikne ja skulpturaalne tuulegeneraator QR5, mis suudab rahuldada kodu või väikese kontori elektrinälja. Britid plaanivad järgmisel aastal Londoni ümber kuni 80 sellist turbiini tööle panna, kuigi see maksab tavalise turbiiniga võrreldes topelthinna. Disain Richard Cocrane, tootja Quetrevolution.
Tõeline udupilt
Preemia sai soomlaste põnev Fog Screen™ ehk auruekraan, mis pole enam sugugi idee, vaid juba toode, mida müüakse ja renditakse. Firma kuulutab, et nad on pöördumatult muutnud kogu projektsioonitehnikat. Auruekraane kasutati näiteks Eurovisiooni show’l. Disain Ismo Rakkolainen ja Karri Palovuori.