Fiat tegi seda jälle
58 žüriiliikme otsusel pälvis Euroopa aasta auto
tiitli Fiat 500. Kõige klassikalisema Fiati moodne reinkarnatsioon
edestas konkurente mäekõrguselt. 34 žüriiliiget andis talle
esimese ja 17 teise koha. Vaid üks kohtunik – José Vieira
Portugalist – ei pidanud Fiati üldse punktivääriliseks.
Nagu tabelist näha, olid selged vahed sees ka ülejäänud
kuue finalisti vahel.
Kuidas otsustasid meile kõige
lähemad kohtunikud. Soomlase Matti Merilinna punktid jagunesid üsna
ühtlaselt: Mazdale 7, Fiatile ja Kiale 5, Fordile 3, Mercedesele ja
Peugeot’le 2 ning Nissanile 1 punkt. Venelane Mihhail Podorožanski samuti
äärmustesse ei laskunud: Fiat 6, Mazda ja Ford 5, Peugeot 4, Nissan
ja Mercedes 2 ning Kia 1. Seevastu teine venelane Vadim Ovsjankin eelistas
selgelt Fiati (8 punkti). Peugeot sai temalt 5, Mercedes 4, Nissan 3, Mazda ja
Ford 2 ning Kia 1 punkti.
Millega aga pisike Fiat otsustajaid
võlus? Tomaš Hyan Tšehhimaalt, kes andis hilisemale
võitjale seitse punkti, võttis asja ilusasti kokku: “Fiat
500-l on suurepärane disain, mitte lihtsalt retro. Samal ajal on see
moodne auto avara kabiini, väga heade sõiduomaduste,
võimsate mootorite ja sugugi mitte vähetähtsana eeskujulike
turvanäitajatega (EuroNCAPi viis tähte).
Meie maailmas,
kus autod on aina sarnasemad, on see hea näide, kuidas vältida
üheülbalisust, kasutades samas kõige moodsamat
tehnoloogiat.”
Ka teise koha saanud Mazda 2 kuulub
väikeautode kilda, ent on Fiatist suurem ja kindlasti praktilisem. Ka
lennukat disaini võib pidada positiivseks, kuid 500 kõrval osutus
see kahvatuks.
Kolmanda põlvkonna Ford Mondeo on kahtlemata
väärt sõiduk. Seda enam, et samale baasile ehitatud S-Max
osutus tiitlivõitjaks aasta tagasi. Aga ju olid konkurendid seekord
lihtsalt liiga kõvad. Silma hakkab ka huvitav areng: esimese
põlvkonna Mondeo valiti 1994. aasta autoks, teine sai 2001. aastal teise
ja kolmas nüüd kolmanda koha.
Fiatile oli see konkursi
44aastase ajaloo jooksul juba üheksas esikoht. Lisaks on kaks korda tiitli
pälvinud Fiati tütarfirma Alfa Romeo ja ühel korral Lancia.
Viimati valiti Fiat aasta autoks 2004. aastal, kui žürii eelistas Fiat
Pandat. Väärib märkimist, et ka 500 tehnika pärineb suures
osas just Pandalt.