“Mountain Battles”

(4AD)


Väga ilmselt pole The Breeders tänases popkultuuris “kohal” – seda juba aastatepikkuste lõhede tõttu nende ilmumisgraafikus. Aga mitte ainult. Sest ka kõlaliselt püsivad nad kuidagimoodi eemal isegi siis, kui oleme The Breedersi uue plaadiga lõpuks silmitsi jõudnud. “Mountain Battles” on rahutu ja rahutukstegev plaat. Siin pole üht ja ainust keskpunkti, mingit läbivat positsiooni või poosi.


Juba algus on isevärki. “Overglazed” kõlab nagu garaaži mõõtmetesse pitsitatud staadioni-rock, “Bang On” sinna otsa teeb umbes samasugust taandustrikki funk-põhjalise industriaal-rock’iga.


Tagapool kukub “Istanbul” välja umbes nii, nagu prooviks mõni kunagine postpunk-bänd (Siouxsie või Slits) Ennio Morriconest cover’it teha, ning “Walk It Off” nihkub peaaegu kitšilikult toonitud kitarritämbri ümber. Üksikud detailid ja stilistilised vihjed The Breedersi uues muusikas mitte ei kontsentreeri seda plaati, pigem hajutavad hoopis, kogunevad tahapoole, pilgu alt ära – justkui oleks bänd mitte oma koostisosade aus summa, vaid pigem neist määritud, räsitud ja kortsutatud. Kui indie on tihti igavalt nelinurkne või ümaraks poleeritud, siis siin on geomeetriatund küll täiesti viltu läinud – nurgad ei saa sirged ning ruudud vajuvad rombideks.


Ütleme nii – “Mountain Battles” võib olla armastus- ja usaldusväärne, kuid lõppkokkuvõttes ei kuulu need laulud ikkagi ka pärast ära­kuulamist mitte meile, vaid Kim Dealile endale ja tema kaaskonnale.
7

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena