Parema kasutajakogemuse pakkumiseks kasutame nii enda kui ka kolmandate osapoolte küpsiseid. Selleks:
salvestame seadmetes olevat teavet,
pääseme juurde Teie seadme teabele ehk küpsistele,
töötleme Teie isikuandmeid.
Töödeldavateks isikuandmeteks on:
identifikaatorid,
geolokatsiooniandmed,
seadme saadetud standardteave,
teave seadme omaduste kohta.
Küpsiste kasutamine aitab parandada reklaamide esitlemist, analüüsida liiklust ja pakkuda Teie jaoks kohandatud sisu. Privaatsussätete all saate lähemalt tutvuda, millist liiki küpsiseid me töötleme, ja seadistada nende lubatavust. Oma valikuid saate igal ajal muuta lehe jaluses „Privaatsussätete“ alt. Teie eelistused kehtivad ainult Delfi Meedia veebilehtedel. Delfi Meedia töötleb kõiki isikuandmeid lähtudes andmekaitsetingimustest, mis on kättesaadavad siin.
Kolmandate osapoolte küpsiste (Delfi Meedia partnerite (140)) seadistusi saate muuta
Küpsistega mitte nõustumise korral ei pruugi veebilehekülg toimida selliselt nagu meie poolt on see loodud
Mitmed kolmanda osapoole partnerid ei küsi Teie nõusolekut Teie andmete töötlemiseks, need põhinevad nende õigustatud ärihuvil. Teil on õigus nendest keelduda tehes allpool valikud. Lisainfo saamiseks vaadake meie partnerite loendit, et näha, millised on nende õigustatud huvid, ja teavet selle kohta, kuidas saate vastuväiteid esitada.
Piiratud andmete kasutamine reklaami valimiseks
Teile selles teenuses kuvatavate reklaamide valik võib põhineda piiratud andmetel, nagu teie kasutatav veebisait või rakendus, teie mittetäpne asukoht, teie seadme tüüp või sisu, mida kasutate (olete kasutanud) (näiteks selleks, et piirata teile sama reklaami kuvamiskordade arvu).
Isikupärastatud reklaamiprofiili loomine
Andmeid teie tegevuse kohta selles teenuses (nt teie esitatud vormid, teie vaadatud sisu) saab salvestada ja kombineerida muude andmetega teie (näiteks andmed teie varasema tegevuse kohta selles teenuses ja teistel veebisaitidel või rakendustes) või sarnaste kasutajate kohta. Seejärel kasutatakse seda teie profiili loomiseks või täiustamiseks (mis võib hõlmata võimalikke huve ja isiklikke aspekte). See juriidiline isik ja teised saavad kasutada teie profiili (sh hiljem) selleks, et kuvada reklaame, mis on teie võimalike huvide põhjal asjakohasemad.
Profiili kasutamine isikupärastatud reklaamide valimiseks
Teile selles teenuses kuvatav reklaam võib põhineda teie reklaamiprofiilidel, mis võivad kajastada teie tegevust selles teenuses või teistel veebisaitidel või teistes rakendustes (nt teie esitatud vormid, teie vaadatud sisu), võimalikel huvidel ja isiklikel aspektidel.
Isikupärastatud sisuprofiili loomine
Andmeid teie tegevuse kohta selles teenuses (nt teie esitatud vormid, teie vaadatud mittereklaamsisu) saab salvestada ja ühendada muude andmetega teie (näiteks teie varasem tegevus selles teenuses ja teistel veebisaitidel või rakendustes) või sarnaste kasutajate kohta. Seejärel kasutatakse seda teie profiili loomiseks või täiustamiseks (mis võib nt hõlmata võimalikke huve ja isiklikke aspekte). Teie profiili saab kasutada (ka hiljem) selleks, et kuvada sisu, mis näib teie võimalike huvide põhjal asjakohasem, näiteks kohandada teile sisu näitamise järjestust, et teil oleks veelgi lihtsam leida sisu, mis vastab teie huvidele.
Profiili kasutamine isikupärastatud sisu valimiseks
Teile selles teenuses kuvatav sisu võib põhineda teie sisu isikupärastamise profiilidel, mis võivad peegeldada teie tegevust selles või muudes teenustes (nt teie esitatud vormid ja vaadatud sisu), võimalikke huve ja isiklikke iseärasusi. Nende andmete põhjal saab näiteks kohandada teile sisu näitamise järjestust, et teil oleks veelgi lihtsam leida (mittereklaam)sisu, mis vastab teie huvidele.
Reklaamide tulemuslikkuse mõõtmine
Andmeid selle kohta, milliseid reklaame teile kuvatakse ja mida nendega teete, saab kasutada selleks, et teha kindlaks, kui hästi on reklaam teie või teiste kasutajate jaoks töötanud ja kas reklaami eesmärgid on saavutatud. Näiteks, kas nägite reklaami, kas klõpsasite sellel, kas see pani teid toodet ostma või veebisaiti külastama jne. See on väga kasulik reklaamikampaaniate asjakohasuse analüüsimisel.
Sisu tulemuslikkuse mõõtmine
Andmeid selle kohta, millist sisu teile kuvatakse ja mida sellega teete, saab kasutada selleks, et teha kindlaks, kas mittereklaamsisu jõudis sihtrühmani ja vastas teie huvidele. Näiteks, kas loete artiklit, vaatate videot, kuulate veebisaadet või vaatate toote kirjeldust, kui kaua selles teenuses aega kulutasite ja milliseid veebilehti külastate jne. See on väga kasulik teile näidatava mittereklaamsisu asjakohasuse analüüsimisel.
Vaatajaskonna analüüsimine statistika või erinevatest allikatest pärinevate andmete kombinatsioonide kaudu
Aruandeid saab koostada andmekogumite kombinatsiooni (nt kasutajaprofiilid, statistika, turu-uuringud, analüütikaandmed) põhjal, mis puudutab teie ja teiste kasutajate tegevusi reklaamsisu või mittereklaamsisuga, et tuvastada ühised omadused (näiteks selleks, et teha kindlaks, millised sihtrühmad on reklaamikampaania või teatud sisu suhtes vastuvõtlikumad).
Teenuste arendamine ja täiendamine
Andmed teie tegevuse kohta selles teenuses, näiteks tegevused reklaamide või sisuga, võib olla väga kasulik toodete ja teenuste täiendamiseks ning kasutaja tegevuste, vaatajaskonna liigi jm põhjal uute toodete ja teenuste arendamiseks. See konkreetne eesmärk ei hõlma kasutajaprofiilide ja identifikaatorite arendamist ega täiendamist.
Piiratud andmete kasutamine sisu valimiseks
Teile selles teenuses kuvatava sisu valik võib põhineda piiratud andmetel, nagu teie kasutatav veebisait või rakendus, teie mittetäpne asukoht, teie seadme tüüp või sisu, mida kasutate (olete kasutanud) (näiteks selleks, et piirata teile sama video või artikli kuvamiskordade arvu).
Koostanud Helen Urbanik ja Rauno Kais.
Arengu Kirjastus, 2007. 200 lk.
“Vormel 1
kuulsused”
Varrak, 2007. 104 lk.
Helen Urbaniku ja
Rauno Kaisi “Eesti motosport 2007” haarab esimest korda kaante
vahele kogu meie mootorratastega tehtavas spordis aasta jooksul juhtunu.
Paljuke seda siis ikka on, võib eemalseisja küsida. Omajagu, nagu
selgub. Ning sõiduriistad pole mitte ainult kahe-, vaid ka kolme- ja
isegi neljarattalised või üldse ratasteta (vaadake pilte, kui ei
usu). Raamatut hakati ette valmistama juba 2006. aasta sees, ent mõned
asjad tulid tegijatele ikka ootamatult. Näiteks toimus suviti ühel
nädalavahetusel viis-kuus motovõistlust korraga ja kõigile
neile oma inimese kohalesaatmine osutus parajaks pähkliks. Tänu
sellele võib aga raamatust leida ka motospordi äärealasid
– mäkketõusu, traielit või võrrisõitu
– kajastavaid lugusid. Kirjutiste stiil kipub kohati hüplikuks ja
võistlusreportaažid raskesti jälgitavaks, aga esimese korra kohta
sai tulemus päris hea. Tegijatel on nüüd kogemusi kuhjaga rohkem
ja loodetavasti saab raamat iga-aastaseks traditsiooniks.
Rein Luik
on ilmselt kõige pikema staažiga eesti mootorispordiajakirjanik ning
ennegi raamatuid kirjutanud. Värskeim üllitis kannab nime
“Vormel 1 kuulsused”. Ei maksa end pealkirjast segada lasta –
tegu pole pelgalt kuulsuste elulugudes lappamisega. Üldtuntud teemade
kõrval leidub fakte, mis suudavad üllatada ka kogenud
vormelihuvilisi. Näiteks lugu ühejalgsest vormelipiloodist, kellel
oli ühekäeline mehaanik.
Ehkki tiitellehel on ära
toodud ka keeletoimetaja nimi, on sellealane töö paraku väga
nõrk.
Kuidas muidu sai trükki jõuda soome
keelest pärit konstruktsioon “teiseks parim” (eesti keeles
“paremuselt teine”)? Ka inglise keele mõjud paistavad kohati
välja. Ning vähemalt üks pildiallkiri ei vasta kindlasti
kujutatud olukorrale. Vastasel juhul oleks leheküljel 56 kujutatud stseen
toonud Jim Clarkile raskeid põletushaavu delikatsesse kehapiirkonda.
Üldiselt aga äratab just vanemate fotode valik aukartust. Ilmselt
õnnestus autoril agentuuriga väga hea diil teha, sest
ükshaaval ostes maksaksid need fotod terve varanduse.
Lühidalt kokku võttes – “Vormel 1 kuulsused” on
aboluutselt kohustuslik kirjandus igaühele, kes end vormelifänniks
tahab nimetada.