Igatahes on Infiniti nüüd Euroopas, sealhulgas Eestis, ametlikult müügil. Tallinna esindussalongi valmimisega läheb küll veel mõni kuu aega.


Mõeldud Ameerikasse, sobib ka Euroopasse



Kui Infiniti olemust lühidalt kokku võtta, on ta Nissanile sama mis Toyotale Lexus ja Hondale Acura – masstootja loodud luksusmark. Kõik kolm loodi sihiga läbi lüüa Põhja-Ameerikas ning kõik kolm alustasid ligikaudu samal ajal (Infiniti novembris 1989).


Kuna Lexus osutus Vanas Maailmas edukaks, oli ka Infiniti legaliseerimine igati mõistlik.


Eraviisiliselt imporditi neid autosid Euroopasse ennegi. Põhja-Ameerika variandid erinevad detailides siiski päris oluliselt euroautodest. Veermiku seadistus on esimene pähetulev erinevus. Maitse-eelistused aga lähevad lahku näiteks ka siseviimistluse küsimuses. Jänkid eelistavad läikiva ja kõva pinnaga nahka, eurooplased seevastu matti ja pehmet.


Infiniti valik on esiti üsna kitsas, koosnedes kahest maasturist, sedaanist ja kupeest. Uute mudelite lisandudes tuuakse need ka Euroopasse. Esialgu puudub valikus diiselmootor, ent Renault’ värskeim V6 leiab nähtavasti tee ka Infiniti sõidukite kapoti alla.


Ja veel – Infinitil puudub (pärast igivana Q45 tootmise lõppu) tõeline lipulaev. Üsna tõenäoliselt saab uue suure Infiniti sedaani tehniliseks baasiks supersportauto Nissan GT-R. Ametlikku kinnitust pole, aga Infiniti inimesed sel teemal eriti vestelda ei tahtnud. Kus suitsu, seal tuld? Võib vaid ette kujutada, milline kõrgtehnoloogiline maiuspala sellest võib kujuneda.


Värvike, paranda end!



Olemasolevatel autodel on samuti mõned huvitavad tehnilised lahendused. Näiteks värvitakse kõik Infinitid iseparaneva värviga. Värvi alumine kiht on väga tugev, pealmine aga pehme. Kui seda kriimustada, “voolab” värv ise umbes nädala jooksul uuesti kokku ja kriimustus kaob.


Protsessi saab kiirendada näiteks sooja vee pealekallamisega või föönist kuuma õhku peale puhudes.


Infiniti kasutab kõigil mudelitel ainult seitsmekäigulisi automaatkaste ning sõidukogemuste põhjal hiilgavad need nii lülituskiiruse kui ka sujuvusega. Käsilülitusrežiim tundub sellise käikude arvu korral mõttetu, kuid kui tahta kurvilisel teel kiiresti sõita, pöördub seegi arvamus pea peale.


Jaapani luksusautodele iseloomulikult on kõik Infinitid külluslikult varustatud ja liiguvad väga vaikselt. Kui gaasipedaali kõvasti pressida, saab mootori häält siiski kuulda. Ning siis  selgub, et insenerid on kõvasti vaeva näinud väljalaskesüsteemi tuunimisega. V6-mootor teeb üldiselt koledat plärisevat müra, Infiniti omad aga lasevad kuuldavale mõnusat tummist tüminat.
FX

on Infiniti autodest kõige luksuslikum, pisut rikub stiili vaid lülitiplokk roolist vasakul.

Keskkonsooli nuppude paigutus ja ovaalne analoogkell on samasugused ka ülejäänud mudelitel.

EX37

Infiniti väike maastur pole tegelikult üldse väike – pikkus 464 cm ja kaal 1,9 tonni. EX37 nimetamine maasturiks on tegelikult isegi natuke ülekohtune. Olemuselt ja väljanägemiselt on ta pigem kõrgeks tõstetud nelikveoline sportsedaan. V6-mootori 320 hobujõudu tagavad tippkiiruseks 240 km/h ning seegi annab märku, et tegu pole maastikusõidukiga.

Automaatkäigukast on (nagu kõigil Infinititel) seitsmekäiguline. Intelligentne nelikveosüsteem on sportlikuma iseloomu nimel seadistatud nii, et aktiivsema sõidustiili puhul suunatakse suurem osa veojõust tagasillale. Hind alates 733 000 kroonist.

FX50 ja FX37

Suur maastur on Infiniti praeguse valiku kindel esinumber. Saadaval V8 (5,0 l) või V6 (3,7 l) mootoriga, ent kunded eelistavad peaaegu eranditult esimest. Õnnestunud disain ei hiilga ehk klassikalise iluga, ent annab autole äärmiselt jõulise ilme. Vaatamata mõõtmetele (pikkus 487 cm, kaal üle kahe tonni) liigub FX üllatava kergusega ning laseb end väga hästi juhtida. Põhivarustusse kuuluvad 20- või 21tollised rehvid. FX50-l on enamik mugavustest põhivarustuses, muu hulgas tagarataste aktiivroolimine, radariga tempomaat, nelja kaameraga videosüsteem auto ümbruse jälgimiseks manööverdamisel. Hind alates 840 700 kroonist (FX 37).

G37 Coupé

Kupee sarnaneb nii väljast kui ka seest sedaaniga ja kahjuks pole ka viimistlus parem.

Erinevalt paljudest teistest kupeedest on aga tagaistmed igati mugavad ja avarad. See teeb G-kupee tõsiseltvõetavaks reisiautoks, ehkki 275-liitrine pakiruum pole üleliia suur.

1,7tonnine G37 Coupé kiirendub ka seitsmekäigulise automaatkastiga paigalt “sajani” 5,9 sekundiga. Nelikroolimine (saadaval lisavarustusena) parandab juhitavust ning kurvilistel teedel saab juht sõidust tõelise naudingu. Hind alates 661 000 kroonist. Kupee baasil valminud kabrioletti näidatakse esimest korda novembris Los Angelese autonäitusel.

G37

Infiniti väike sportsedaan (suuremat M35/M45 Euroopas ei müüda) sarnaneb mõõtmetelt Lexuse GS-mudeliga või Volvo S80ga. Tehniliselt on G-mudelid üsna sarnased sportkupeega Nissan 350Z, olemas on ka nelikveoline versioon. Ülejäänud valikuvõimalused piirduvad sisuliselt lisavarustuse ja veermiku häälestusega, eriti terav probleem on diiselmootori puudumine. Erinevalt maasturitest ei taha viimistluseks kasutatud plastmaterjalid kuidagi sobida luksusklassi masinasse. Väga hea lahendus on aga see, et rooli reguleerimisel liigub see üles-alla koos näidikutega. Hind alates 617 800 kroonist.