10.04.2009, 00:00
Stella „Meie oma pisikene Mozart"'
Psühhedeelsed helinuudlid, elekter viiulist, elektroonikamasin ja kriiskamine.
Stella
“Meie oma pisikene Mozart”
(Stellatallinn)
Kunagi kolm aastat tagasi jalutasin Von Krahli Teatri baari ja ei ole
sealt veel päriselt tagasi tulnud. Sest see, mida ma seal nägin ja
kuulsin, võttis jalad nõrgaks.
Pilt oli selline
– ühel pool lava väänas sümpaatne habemik kitarrist
välja psühhedeelseid helinuudleid. Teises otsas saagis sassis peaga
maniakaalne viiuldajanna puhast elektrit. Lava tagumises otsas lõi
tüdruk vastu trummi seal kohtades, kus seda ei teinud imeline
elektroonikamasin, mille kallal toimetas bändi põhiline
heliarhitekt. Ja keskel seisis nelja meetri pikkune naine, kes –
sõjakalt kätega veheldes ning mulle arusaamatuid sõnu
kriisates – ajas hirmu nahka.
Selline oli ansambel Stella
siis ja on ka praegu. Lihast ja luust Paabeli torn. With lasers.
Ma usun,
et juba tolsamal õhtul oleksin võinud kirjutada enam-vähem
samasuguse jutu nagu nüüd. Nad olid juba siis – oma teisel
või kolmandal esinemisel – nii valmis tervik, et tundus, nagu
oleks tegemist kaua kaalutletud ja siis perfektselt teostatud kunstiprojektiga
– ühekordse demonstratsiooniga sellest, milline peab olema 21.
sajandi popbänd.
Enamvähem sama kolme aasta tagune
kontsertkava on nüüd CD peal, mille koht plaadiriiulis on Siouxsie
& The Bansheesi, The Shameni ja The Slitsi järel. Ja mitte ainult
tähestiku mõttes. Ning õnneks on siin suudetud edasi anda
seda energiat, mis Stella puhul väikestes ilma lavata klubides tekib.
Selline – kui laenata vana head orkuti-kommuunide slängi –
“dance like everybody’s watching”-tunne tekib seal.
“Meie oma pisikene Mozart” (natuke pikem ja parem kui
mõnes üksikus kodus olev mulluse KUMU ÖÖ jaoks tehtud
“Love You Boy”) on üks paljudest dokumentidest, mis
jäävad meenutama nendesamade väikeste ilma lavata klubide
uuestisündi. Paluks nüüd lisa, kui tohib.
9