Miil ei osalenud vähempakkumisel. Ta põhjendab seda asjaoluga, et tema laevad on 2026. aastani välja renditud (laevnike keeles prahile antud) Leedo firmadele. Lepingu lõppedes on Leedol õigus laevad välja osta.
Seni ei pidanud Miil palju muretsema, sest ainult tema omab praame. Need ehitati spetsiaalselt Väinamere tarbeks: madala süvisega (eriti oluline Hiiumaa liinil) ja jääklassiga.

Praegu on olukord teine. Leedo peab tuleval aastal esitama Miilile sama hea lepingu kui praegu või parema. Sadama võidu korral on selge, et sama head diili ei tule. Miili-Leedo leping on liinide kaotamisel tualettpaberi väärtusega.

Lõpuks on ka Miil üles ärganud. “Mul on laevad olemas. Ma tahan tööd teha,” ütles ta Eesti Eks­pressile.

Miil on valmis alustama kõnelusi uue lepingu sõlmimiseks, millega riik hakkaks laevu prahtima otse, mitte Leedo vahendusel.

Majandusministeeriumi väitel maksab riik Leedo laevafirmadele dotatsiooni iga laeva kohta keskmiselt 12 900 eurot päevas (puhas dotatsioon, ilma piletituluta), tuleval aastal 14 700 eurot.
Miil küsib uue lepingu puhul …

Loe pikemalt Eesti Ekspressi homsest numbrist.