Arvutimängud reaalses elus
Põgenemismängudes toimub kõik nagu arvutimängus, kuid tegu on reaalse ruumiga, kus kõik asjad on käegakatsutavad. Eesmärk on toast, kuhu teid lukustati, mingil moel välja saada. Esialgu lootusetuna tunduv olukord hakkab selginema, kui leiad tuppa peidetud vihjeid. Mõistatusi lahendades ja peidukohti avastades viib üks vihje teiseni. Kättesaadavaid objekte kasutades peab avama laekaid ja uksi ning lõpuks leidma lahenduse väljapääsuks.
Mängule lisavad vürtsi heli- ja valgusefektid ning ärevust tekitav stopperkell, mis loeb halastamatult minuteid. Aega ülesande lahendamiseks on üks tund.
Mängud on mõeldud 2-4liikmelistele võistkondadele ja koostatud selliselt, et üksinda hakkama ei saagi. Kui sinus on pisut MacGyverit, Indiana Jonesi, professor Robert Langdonit või Miss Marple'it, on see meelelahutus just sinu maitsele. Toast pääsemiseks ei ole vaja füüsilist jõudu, kuid kasuks tuleb loogiline mõtlemine ja oskus märgata ka kõige pisemaid detaile.

Müsteeriumid
On vedanud, et Tallinnas on põgenemis-mänge igale maitsele. Kui satud nendest
vaimustusse, saad valida, kas tahad põgeneda KGB või Dracula käest, pääseda laevahukust või pommiplahvatusest, leida üles Tarkade Kivi või sooritada edukalt operatsioon.
„Sama põgenemismängu teist korda läbi mängida on igav, sellepärast on väga hea, et Tallinnas tegutseb mitu analoogset firmat," kiidab Arno Tara Mustast Hundist konkurentsi. Iga põgenemismäng on oma temaatikaga ja ülesanded on erinevad. „Kindlas-ti tuleb kasuks, kui oled varem ühest toast pääsenud, sest oskad paremini seoseid luua. Seda, et ülesanded korduvad ja teisest toast põgenemine käkiteoks muutub, pole vaja karta," julgustab ta huvilisi kõiki seiklusi katsetama.
Mis saab aga siis, kui kõik need kuus-seitse mängu, mida neli Tallinnas tegutsevat firmat pakuvad, läbi on mängitud? „Eks me loo neid tubasid kogu aeg juurde. Mustas Hundis avame kohe Alkeemia toa ning tulevikus plaanime uusi tube avada veel," ütleb Arno Tara. Uued toad on valmimas ka teistes firmades.
Põnev on avastada põgenemistube ka välismaal. „Põgenemismängud on ülemaailmne trend. Neid leiab juba pea igast suuremast linnast ning paljud noored otsivad reisi planeerides infot ka põgenemistubade kohta," teab Arno Tara, kes ka ise on sõpradega Euroopa suurlinnades sealseid mänge proovinud. Põgenemismängudes pole keelebarjäär takistuseks, sest mõistatused testivad nutikust, mitte keeleoskust.

PÕGENEMISMÄNGUDE AJALUGU

  • 2006. aastal lõid Californias programmeerijad arvutimängule sarnase päriselu mängu, mis baseerus Agatha Christie loomingul ja sai kiiresti populaarseks turismi-magnetiks.
  • 2006. aastal korraldati Hongkongi gümnaasiumiõpilastele koolilaagris põgenemismänguga sarnane ülesanne.
  • 2008. aastal töötas 35aastane Takao Kato välja põgenemismängu „Real Escape Game" (REG). Kuna just see mäng levis üle maailma, peetakse seda maailma esimeseks põgenemismänguks.
  • 2012. aastal koostasid Šveitsis füüsikaõpetaja Gabriel Pa-lacios ja tema vend David õpilastele huvitava projekti Adventure Rooms. 2013. aastal hakati mängudele müüma frantsiise ja seetõttu on nüüdseks tuntuim põgene-mismäng just see. Praegu võib Ad-venture Roomsi mänge mängida juba 18 linnas üle maailma, sh Tallinnas.

2014. aasta lõpust saab Tallinnas põgenemismänge mängida neljas kohas:

  • Exit Room (A. Weizenbergi 9) Kaks mängu: „Dracula" ja „Pommi-tuba", kohe valmimas veel kolm mängu. 2-4 inimest, hind 60 eurot (soodusajal 45 eurot) www.exitroom.ee
  • Must Hunt (Pärnu mnt 12) Üks mäng „KGB tuba", kohe valmimas „Alkeemia tuba". 2-4 mängijat, hind 65 eurot (soodusajal 45 eurot) www.must-hunt.ee
  • Klaustrofoobia (Pärnu mnt 28-1) Üks mäng „Tormine ookean", kevadeks valmimas „Külgetõmbejõud". 2-4 mängijat, hind 55 eurot (soodusajal 45 eurot) www.phobia.ee
  • Adventure Rooms (Tatari 64) Kaks mängu: „Originaalne müsteerium" ning „Must kuninganna"
2-6 mängijat, hind 65 eurot (soodusajal 49 eurot) www.adventurerooms.ee