Kõik sai alguse ajal, kui Eesti taasiseseisvus ja tekkis palju uusi võimalusi ettevõtlusega tegeleda, valitses n-ö ülestöötamise meeleolu. Vipex alustas sanitaartehnika ja keraamiliste plaatide maaletoomisest ehitusfirmadele. 90ndatel oli tavaks osta materjal Soomest, kus aga olid kõrged hinnad. Tuli mõte tuua kaup otse Itaalia tootjatelt ja odavamalt. Nüüd tegeleb Vipex nii projekti- kui ka jaemüügiga. Paljud kliendid tulevad salongi oma sisekujundajaga, kui aga sellist võimalust pole, tõttavad appi oma ala tundvad müügiinimesed.

Brändi Apavisa kunstipärane kollektsioon Fire, kus roostemetalliplaadid tähistavad industriaalset keskkonda, mis on segatud dekoratiivsete õlivärvilaikudega.

Miks alguses olid Itaalia tootjad?

Kui kohvimaa on Colombia ja parim juust tuleb Hollandist, siis plaaditootmises on esirinnas Itaalia. Itaalia on keraamilise plaadi maa, kust on tulnud kõik uued tehnoloogiad. Seal käis selle sajandi alguses kibe täismassplaadi tehnoloogia uuendamine, mille tulemusel saavutati tase, kus inimesel on peaaegu võimatu eristada tehiskivi looduslikust.

Nüüd, 20 aastat hiljem, on uus tendents: keraamiline plaat läheb mõõtmetelt aina suuremaks ja suuremaks. Tehnoloogia täiustumisega on jõutud nii kaugele, et 160 x 320 sentimeetrised plaadid pole mingi probleem. Miks suured plaadid nii olulised on? Eelkõige sellepärast, et need on nii õhukesed (5,5–6,5 cm), võib neid kasutada nagu tapeeti, kattes vana kihi uuega. Ja kui neid täpselt paigaldada, saab õmblusteta esteetilise pinna. Pealegi näeb suur plaat efektne ja elegantne välja.

Apavisa Porcelánico motoks on korduvkasutamine ja leiutamine. Nad on liitnud vana väärtuse uuendusliku ja mässulise vaimuga, külmad ning soojad toonid eripärase tekstuuriga.

Jõuline soonte ja veenidega marmor

Eriti hästi joonistuvad marmorimustrid välja suuremõõtmelistel plaatidel. Kui rääkida marmorist, siis pole enam tegu mulluse maheda pastelltoonides kaunitariga, vaid nüüd on see võimas materjal, mis on sisearhitektuuris iseseisev tegija. Eheda marmori müstiline ilu on innustanud tootjaid leidma uusi tekstuure ja värve, et kujundada interjöör marmortekstuuriga trükitud plaatidega.

Heaks näiteks ongi Itaalia bränd Alfalux, mis on välja tulnud väga jõuliste marmoritega. Alfalux on Vipexi lipulaev, tugev tegija ja suur eeskuju oma konkurentidele nii kodumaal kui ka mujal maailmas.

Vipex esitleb: 2020. aasta trendid

Tänavu on eriti aktuaalne kvaliteetne imitatsioon keraamilisel plaadil, mis petab ära isegi professionaali. Materjalide valik muutub üha kirjumaks, mõeldakse välja mitmesuguseid lahendusi: plaat, mis näeb välja kui põrandalaud või nahk, mille struktuur tekitab plaatidele kantuna meeldivalt sooja tunde, või roostemetall, mis sunnib kätt üle plaadi libistama, et aru saada, millega on tegu. Prinditud plaat on sundinud ehtsa betooni, ajaloost tuntud terratso ja looduskivi taganema, sest on kergemini paigaldatav, odavam, paremini puhastatv ja ökoloogilisem. Niisuguste plaatidega saab katta paljud käidavad ruumid ja ühendada kahe materjali head omadused: naturaalse materjali eheduse, põneva välimuse ja plaadi kulumiskindluse.

Keraamiliste plaatide maailmas pole lihtne uue ja erakordse disainiga välja tulla. Samas püüavad kõik tootjad luua alati midagi omanäolist. Heaks näiteks on Vipexi koostööpartner, Hispaania tootja Apavisa Porcelánico, kes suudab igal aastal üllatada millegi erilisega. Kuigi sisustustustrendid ei vahetu nii kiiresti kui rõivamood, hoitakse siingi tempot.

Keraamiliste plaatide maailmas hakkab tagasihoidlikkus ajalukku kaduma. Plaadile on jõudnud värvid, kirevad mustrid, kunst ja käsitöö, imiteeritakse maailmas aktuaalset taaskasutust. Selle kõrval teeb ilma julge geomeetria. Materjalide viimane sõna jääb plaatidele, mis muudavad põrandad ja seinad loominguliseks lõuendiks. Nagu moeski, on oluline eripära.

Itaalia brändi Alfalux kollektsioon Canova annab marmorile uue tõlgenduse ja loob oma hallide-beežide soonte ning veenidega muljetavaldava ruumi. Plaadid ei ole mustrisse aetud ja see loob pinnale uue tekstuuri.

Hea kvaliteet ja parim hind

Vipexi salongi iseloomustab pidev brändide lisandumine ja uute turule toomine, mis välistab ühe tootja diktaadi alla sattumise. Valikus on tooteid rohkem kui 40 Euroopa tehasest ja Vipex on ka enamiku kaubamärkide ainuesindaja Eestis. Sisustussalongi iseloomustab tihe koostöö kliendiga. Kui arvukatest kataloogidest ei õnnestu õiget toodet leida, on võimalik otsida vajaminevat mööblieset või komplekti koostööpartnerite abiga ka teistest firmadest. Trenditeadliku oma ala professionaalina on Vipex alati valmis nõu andma, arvestades kliendi isikupära ja soovidega. Lõpptulemuseks peab olema täiuslik lahendus käsikäes rahulolu ja naudinguga.

Apavisa kollektsioon Punto Croce koosneb kuusnurksetest ristpistetikandit meenutavatest plaatidest.