Maria Fausti minimalistlik maksimalism
Maria Faust Sacrum Facere „Organ“
9/10
Saksofonist Maria Fausti muusikalised suunad on viimase viie või natuke rohkema aasta jooksul jagunenud laias laastus kaheks: üks on selline dadaistlikum, pungim ja ikonoklastilisem suund, mida kehastas näiteks ka möödunud aastal ilmunud „Farm Fresh“ koos Tim Dahli ja Walter Weaseliga, samuti võib sellesse liini paigutada elektroonilisema olekuga jazz-noise-projekti Shitney. Need nagu puhastaksid süsteemi. Ja siis on see teine pool Maria Faust Sacrum Facerega – see justkui ülevam ja hingeotsingulisem. Selle puhul on ikka mainitud eesti folkloori ja vaimuliku muusika mõjusid. Kirikus sai salvestatud ka tema mõne aasta tagune ühisplaat „In The Beginning“ koos Taani laulja Kira Skoviga. Võiks siis nimetada need poolused vastavalt ikonoklastiliseks ja ikonofooniliseks. Ikonofooniliseks siis selles mõttes, et kõlab natuke nagu pühapilt.