„Mulle tundub, et kunstiturul käib võrreldes teiste sektoritega kõik kuidagi nihkega. Nii hüpped kui ka tagasilöögid. Kui vaadata kas või oksjonitulemusi, siis majandussurutist sealt küll vastu ei vaata,“ ütleb kunstikoguja Andres ­Eilart. „Olen ise tähelepanelikumalt jälginud 1960–1970ndate avangardi ja eks sellegi aja tööd on aasta jooksul tublisti väärtust kogunud. Lihtne näide: kui Kaljo Põllu graafika eest küsiti veel 2019. aastal 500 eurot, siis täna näeme neil töödel 2000–3000euroseid hindu.“

Kunstioksjoneid toimus tänavu Eestis päris paras hulk, Saaremaa haigla toetuseks korraldatud aprillikuisest kunstioksjonist osta.ee keskkonnas kuni novembri lõpus toimunud galerii Vernissage sügisoksjonini. Eriti kuumaks nimeks oksjonimaastikul tõusis Olev Subbi (1930–2013), kelle maalide eest makstud hiigelsummad ületasid ­uudiskünnise õige mitu korda.