Aasta gümnaasiumiõpetaja Reesi Kuslap: nad ei ole mingi kari, 30 tükki. Nad on päris inimesed, igaühel on oma mured, oma maailm
(57)Isegi kui keegi käitub nõmedalt, siis järgmises tunnis alustab Reesi Kuslap puhtalt lehelt. „Ma ei saa olla emotsionaalne nagu teismeline. Tuleb olla kannatlik, mõistlik, mitte kanda vimma, jääda rahulikuks. Nad on kasvavad ja arenevad inimesed, alles õpivad elama.“
Viimsi gümnaasiumis ajalugu ja ühiskonnaõpetust andev Reesi Kuslap on loonud endast brändi: räppiv õpetaja Reesi. „Mul hakkab endal ka igav, kui ma pean lihtsalt istuma ja kuulama! Näiteks õpetajate koosolekul.“
Tänaseks on tal 50 räpilugu valmis kirjutatud. Esimene kooliräpp oli „Ood õpilastele“. 6. klassi lapsed ei õppinud tunnikontrolliks ja hinded olid halvad. Reesi tahtis kuidagi nendeni jõuda.
Öö läbi tööde parandamine pole õpetajatöös sugugi mitte kõige keerulisem asi. Kolmandal tööaastal Kehras põles ta läbi. Kõige raskem on Reesil õpilaste isiklikke muresid mitte liiga südamesse võtta. „Tunnen neile kaasa, olen olemas, kuid pean endale meelde tuletama, et olen ikkagi õpetaja, mitte lapsevanem. Pereprobleemid tulevad lastega klassi kaasa, igasugused just vanematega seotud lood. Seal on alkoholi, perevägivalda. Tänapäeva õpilased on julgemad oma muredest rääkima. Lastel on psühholoogilised probleemid: ärevus, unetus ja depressioon. Mõni on kogu aeg väsinud, ükskõikne, puudub palju. Raske on õpetada lapsi, kellel on hommikul kõht tühi või kes on täiesti magamata.“