See, kuidas kauplused kujundatakse ning kuhu paigutatakse kaup ja riiulid, on lausa eraldi teadus.
Poodniku peamine huvi on, et ostleja veedaks kaupluses võimalikult palju aega. Aeg = suurem ostukorv = raha kaupmehe kukrus.
Tihedas konkurentsis peavad jaekauplused välja mõtlema, kuidas meelde jääda ja meeldida. Seda ei jäeta juhuse hooleks: poes kasutatavad värvid, valgus ja isegi lõhnad teenivad kõik kliendile mõnusa äraolemise tunde tekitamise eesmärki. Igas poes sätitakse neid omadusi erinevalt – pisike linnapood planeeritakse teistsuguseks kui suur maanteeäärne maksimarket, sest neis poodides käivad erineva ostukäitumisega kliendid.
Võite ju arvata, et liigute poes mööda enda valitud rada. Tegelikult oskab poodnik seda rada ette näha ja teie trajektoori isegi muuta.
Oled juba tellija?