Seened


Hilissuvel meeldib mulle vara ärgata, et minna pisut hämarasse metsa puravikke või kukeseeni jahtima. Ega ma neid ära ei korjagi. Pigem teen endale mentaalsed märkmed nende asukoha kohta ja siis kutsun lapsed pärast hommikusööki seeni otsima.

Hüpped


Mu laste (ja ka akadeemiliste laste ehk juhendatavate) loovus ja mõttelend ärgitavad mind ennast ka tegema mõttehüppeid tundmatutes kohtades. Muidugi ei too mitte iga selline mõttehüpe huvitavat tulemust ja vahel on oht murda oma akadeemiline kael, aga kui otsid teadusaardeid, siis peab pisut ka riskima.

Noored


Võiks arvata, et põhikooli laste ette rääkima minemine on enesetapp, sest kes sind ikka kuulata viitsib – kõik on ninapidi nutiseadmes. Aga kuulavad küll ja esitavad ka teravaid küsimusi. Mõne õpilase näolt peegeldub uus arusaam, kui ta saab teada, et elus ei loe mitte kaasasündinud andekus ja 8. klassi matemaatikahinne, vaid see, kui palju nad järgmise 10–15 aasta jooksul oma ideid ja mõtteid arendada suudavad. On õpilasi, kes pärast seda arusaama vähendavad aega, mille nad sotsiaalmeedias veedavad. Põhikooli noored vajavad teavet selle kohta, kuidas oma aega ja aju kasutada.

Muusika


Klassikaline muusika aitab teadvustada, et mõned ideed siin maailmas on püsivad. Tundub, et osa heliloojaid on tabanud inimolemuse sügavaimat tuuma. Oma teadustöös uurin, kas seda tuuma on võimalik mõista ka teaduse keeles.

Nali


Huumor aitab meele värskena hoida. Hea nali on nagu hea uus idee: ta viib kokku asjad, mis enne ei tundunud omavahel seotud olevat. Pärast hea nalja/idee kuulmist või lugemist mõtleme: „Ah, kuidas ma ise selle peale ei tulnud.“