13.04.2022, 00:10
Juba üle miljoni euro nädalas: „tasuta“ ühistransport põletab üha rohkem Eesti maksumaksjate raha
(404)Bussifirmad toodavad kahjumit, sest kütus kallineb ja juhid nõuavad palgatõusu. Kui riik kulude kasvu ei hüvita, tuleb osa liine sulgeda. Ent Keskerakond kaitseb tasuta ühistransporti, mis on ühekorraga nii tema häältemagnet kui ka riiklik hädaallikas.

LÄHEB KRAAVI? Bussiettevõtjad hoiatavad, et Eesti on sattunud olukorda, kus tasuta ühistransport suretab välja tasulised liinid, mistõttu riik peab lisama tasuta liine ja lõpuks ei jõua keegi seda süsteemi elus hoida.
Foto: Kaspar Pokk
Mu 82 aasta vanusel Tartus elaval emal pole kavatsustki autokooli minna. Ega autot soetada.
Aga see oleks tarvilik, sest ta armastab käia oma sünnitalus. Varem oli see imelihtne, sest tema maa-naabrimees töötas Tartus ja sõidutas mampsi oma autoga otse talu väravasse.
Nüüd aga sõltub ema bussidest ja see on piinarikas.
Sõit on küll tasuta, kuid peatusest taluni tuleb ukerdada poolteist kilomeetrit mööda külavaheteed. Too meenutab pahatihti porimülgast või jäävälja. Lisaks pimedus, sest mõlemad bussid jõuavad pärale õhtul.
Ema arutab, et kauaks need kaks liinigi, sest Tartu lähedal on bussid täis, aga lõppu sõidavad vaid üksikud reisijad.