Janek Luts: Rahvas nõuab rohkem meelelahutust!
Ametiaega sisse juhatades sedastas Allikmaa, et eesmärk on teha saateid, millest on vaatajatele ja kuulajatele mingil moel kasu. Saated peaksid avardama nende silmaringi, andma informatsiooni, kutsuma neid rohkem osalema avalikus debatis. Kenasti, aga laialivalguvalt öeldud.
Mida räägivad vaatajanumbrid? Esimest korda sel sajandil oli vaadatuim telekanal ETV — 16,7 protsenti vaatajatest.
2003. aasta märtsis, kui vaatajate arvu mõõtmisel sama metoodikat kasutama hakati, oli turuliider TV3 tulemusega 24,5 protsenti.
Praegune liidri turuosa on väiksem, oma töö on teinud telekanalite rohkearvuline lisandumine ning nooremat põlvkonda Eesti kanalid enam ei haagi, nemad eelistavad üha enam internetti.
Vara on järeldada, et vaataja küllastub “tõsielu”-sarjadest ja kergest meelelahutusest. “Pealtnägija” on endiselt üks vaatajate lemmikuid (saadet vaatab vaid 100 000 inimest vähem kui üheksa aastat tagasi). Suusatamine pole enam Eesti vaataja jaoks tähelepanuväärne, seda näidatakse pärast tippude loobumist väga harva.
Väärikas esikümnesse siseneja möödunuga võrreldes on vaid “Aktuaalse kaamera” nädala kokkuvõte.
Edasine on puhas meelelahutus. Pilvede all tagumiku trimmimine, Õnne tänaval Võsareporteri valvsa pilgu all. ETV puhul peab möönma, et tema saadete esikümme on meelelahutuslik, kuid ei koosne vaid “tõsielusarjadest” ja kohalikest seebikatest. Tahad konkurentsis püsida, pead meelt lahutama, kusjuures telekanaleid vähemaks jää, pigem vastupidi!
ETV valikud ja tase määrab Eesti teleturu näo ja olemuse. Jõudu uus-vanale juhatusele!