Seega ajab Tallinna linnavõim uute bussiradade mahamärkimisega riiklikult heakskiidetud asja.

Aga Toompeal on juba hakatud Savisaare plaani kohendama. Valitsusliidu poliitikud hauvad mõtet, et bussiradadel võiksid sõita ka kolme inimest vedavad autod, väljakutsetele kihutavad turvafirmade masinad ja vilkuriteta kiirabisõidukid.

See idee on iseenesest üllas ja mõnel pool välismaal ka kasutamist leidnud, kuid jätab mulje, et Toompea tahab Savisaarele ära teha.

Või võtame müügimaksu. Reformierakondlik valitsus võttis suuna tarbimise suuremale maksustamisele. Aga kui Tallinn kehtestas müügimaksu, mis maksustas samuti tarbimist, tõmbas riik müügimaksu kohalike maksude nimekirjast maha.

OECD jutlustab vara maksustamisest. Üks varamaksudest on maamaks, mis laekub kohalikesse eelarvetesse. IRL tegi kodualuse maa maksuvabaks. Tore mõte, kuid mulle jäi mulje, et tegemist polnud üksnes Eesti rahva eest hoolitsemisega, vaid ka sooviga kuivatada üks pealinna finantseerimisallikatest.

Need pole ilmselt ainsad vastuseisud ja ärategemised. Toompea surub all-linna alatasa, sest Tallinnas on võimul “vale” mees.

Tihti ongi Toompeal õigus, aga selline korduv teerulliga ülesõitmine ei jäta valitsusliidust head muljet.

Üksteise vastu võitlemine on tihti kasulik ja edasiviiv, kuid ainult teatud piirini. Mõnikord võib koostöö kasulikumaks osutuda.

Praegu aga käib meil elu suuresti ühest valimistsüklist teise, poliitikud arvestavad vaid koalitsioonilepingu täitmisega ja see, mis ootab pärast tsükli lõppu, ei huvita kedagi.

Savisaar aga võiks rohkem linlastega suhelda, mitte oma rahvast peljata. Ei tasu hakata üleöö bussiradu maha märkima, vaid enne seda võiks ideed linlastele tutvustada, tekitada arutelu ja sealt asjalikud mõtted välja noppida. Ega linnarahvas loll ole!

PS Millegipärast on jalgratturid vait, kuigi neil on palju võita. Nimelt võivad ühistranspordirajal lisaks ühissõidukitele liigelda ka jalgratturid, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend. Miks küll pole prussakovid ja teised jalgrattafännid neid märke nõudma hakanud ja uute bussiradade kaitsele viskunud?