Kaks favoriiti: Kimi Räikkönen (vasakul) ja Fernando Alonso.
Kui sakslastest “punamütsikeste” armee ehk nutabki ­Michael ­Schumacherit taga, siis suur osa ülejäänud publikust pigem rõõmustab. Paljud tippsõitjad vahetasid tööandjat. Mootorireeglite külmutamine ja maksimumpöörete piiramine vähendavad vahet keskmiste ja tippude vahel. Kõik autod veerevad ühesugustel Bridgestone’i rehvidel. Igal etapil peab iga auto kasutama nii pehmeid kui ka kõvu rehve. Turvaauto rajaletulek võimaldab liidrile kaotatud ringi tasa teha. Kahes tippmeeskonnas võistlevad debütandid.
Kõik see lubab tasavägist, paljude pööretega hooaega. Kes aga võiksid olla edukad?

Ferrari

Peab läbi ajama ilma Michael Schu­macherita. Tehnikadirektor Ross Brawn võttis aastase puhkuse ning hulk teisi võtmetegelasi asusid firma sees uutele kohtadele. Schumi asemele palgatud Kimi Räikkönen (stardinumber 6) on kindlaim tiitlipretendent. Probleemiks võib kujuneda Jäämehe suhtlemisstiil, teisalt pole ta seni lasknud end mingitest välistest mõjudest segada.
Felipe Massa (5) senised saavutused ei kannata soomlase omadega mingit võrdlust. Samas tunneb ta meeskonnas kõiki inimesi ja kulissidetaguses võimuvõitluses on see hindamatu eelis. Mulluse hooaja õnnestunud teine pool lubab Massal mõelda MM-tiitlile.
Pealegi kui Jean Todt lubas, et ametlikku “number ühte” Ferraril tänavu pole. Omavaheline konkurents viib muidugi edasi, ent liigteravaks muutudes mängib trumbid hoopis konkurentide kätte. Tiimide tiitlile on Ferrari igatahes kindlaim kandidaat.

McLaren

Kahe viimase aasta maailmameister Fernando Alonso (1) sai tänavu McLaren-Mercedese esipiloodiks. Tema tiimikaaslane on uustulnuk – Briti mulatt Lewis Hamilton (2). Alonsol pole seega vaja karta rünnakuid selja tagant. Teisalt võib juhtuda, et Hamilton ei suuda talle vajaduse korral ka abi osutada. Või mine tea – hiilgavama CVga debütanti pole ammu nähtud.
Paaril viimasel hooajal kapriissed McLarenid näitasid talvistel testidel harukordset töökindlust. See koos Alonso kindla ja riskivaba sõiduga lubab hispaanlasel reaalselt hellitada lootusi kolmandale järjestikusele üldvõidule. Kui Hamilton kohe tegijaks tõuseb (mida tegelikult keegi ei nõua), siis tuleb kõne alla ka konstruktorite karikas.

Renault

Tiimis ei tee keegi endale illusioone, kuld­ajad on seks korraks möödas. Alonso kõrval nõrga närvikavaga silma paistnud ­Giancarlo Fisichella (3) võib end heade tulemustega superstaariks tõsta. Kui aga kõik läheb viltu, siis kas või hooaja keskel hundipassi saada. Testsõitjaks palgatud Nelsinho Piquet ainult seda ootabki.
Debütant Heikki Kovalainen (4) teise piloodina on Flavio Briatore “lasteaia” järjekordne produkt, kelles tema kasvataja näeb tulevast maailmameistrit. Kui autol kiirust jätkub, on mõlemad sõitjad võimelised etapivõitudeks. MM-tiitlid on kättesaamatu unistus, kuid esikolmikusse peaks tiim mahtuma küll.

Honda

Mullune neljas meeskond teatas, et kavandab enne teist etappi Malaisias auto põhjalikku ümberehitust. Teisisõnu: hüvasti, tiitlilootused! Juba ei tea mitmendat korda ei õnnestunud talvel korralikku autot ehitada. Piloodid Jenson Button (7) ja Rubens Barrichello (8) on küll kogenud ja kiired ning üksikuteks etapivõitudeks jagub klassi mõlemal. Samamoodi napib mõlemal otsustavust. Auto muutub hooaja kestel üha paremaks, kuid vaevalt see võimaldab kokkuvõttes McLarenile v&o tilde;i Ferrarile vastu astuda. Pigem tuleb piiluda selja taha.

BMW-Sauber
Mullune viies valis tippude püüdmiseks ainuvõimaliku tee – riskida. Ilmselt saame näha võistlusi, kus kõik konkurendid selja taha jäetakse. Samuti kordi, kus raskusi punktikohale jõudmisega. Nii kogenud Nick Heidfeld (9) kui ka noor Robert ­Kubica (10) on seni etapivõiduta, kuid üritavad seda viga parandada. Heidfeldile võib see tähendada viimast šanssi, sest Kubicast veelgi noorem ja lootustandvam ­Sebastian Vettel ootab juba ukse taga. Maksimum­plaan: tiimidest kolmas, sõitjad esikaheksas, MM-tiitlid aastal 2008.

Toyota
Testidel “saavutati lootustandvaid tulemusi” ja “koguti palju kasulikku infot”. Nagu eelmistelgi hooaegadel, kuid megaeelarvetele vaatamata pole ainsatki GP-võitu ette näidata. Ralf Schumacher (11) ja ­Jarno Trulli (12) sõidavad tujutult nagu Tallinna taksojuhid. Ehk tuleb tänavu murrang? Võib-olla. Aga võib-olla ka mitte. Absoluutne õnnestumine oleks etapivõit pluss tiimide arvestuse kolmas koht. Realistlik prognoos: kaks poodiumikohta ja tiimidest kuues.

Red Bull

Adrian Newey konstrueeritud auto ja Renault’ mootor on nagu osake võidu valemist. Üksikud säravad testitulemused võimendavad lootusi. Karjääri loojangul ­David Coulthard (14) ja mitte-enam-eriti-noor-ega-lootustandev Mark Webber (15) on aga moodsa ja noortepärasena esineda sooviva tiimi jaoks täiesti arusaamatu kombinatsioon. Etapivõidud kuuluvad fantaasia valda, kuid pidevad punktikohad ja paar poodiumi lubavad tõusta tiimide esiviisikusse.

Williams
Peaeesmärk on ellujäämine, aga kindlasti hellitatakse lootust mootoritootjale (Toyota) koht kätte näidata. Ainsa puhtaverelise erameeskonna eelarve ei luba palju rohkemat loota. Alexander Wurz (17) tuleb aastatepikkuse testsõitjakarjääri järel võistlusrajale tagasi. Nico Rosberg (16) peab millegagi silma paistma, et noorte staaride laines mitte kaduma minna.

Spyker

Mullu veel Midlandi nime kandnud tiim kasutab tänavu Ferrari mootoreid. Endine DTM-staar Christijan Albers (20) säilitas koha tänu oma Hollandi päritolule. Mullune Jaapani F3-meister Adrian ­Sutil (21) peaks talle kerge vaevaga tuule alla tegema. Kas või üks punkt lõpptabelis on tubli saavutus, Toro Rosso edestamine samuti.

Toro Rosso

Kliendiautode ümber kerkinud tüli (vt kõrvallehekülge) tõttu ei pruugi tiimide arvestuses üldse pildile pääseda. ­Vitantonio Liuzzi (18) saab Adrian Newey šassii ja Ferrari mootori abil näidata oma tegelikku klassi, Scott Speedilt (19) ei oska peale kohatäitmise suurt muud oodatagi.

Super Aguri
Ka Honda B-meeskond mässis end mõttetult kliendiautode afääri ja püüab sealt nüüd välja rabeleda. Avaetapile minnakse purutoore ja testimata autoga ning punase laterna staatusest ei päästa enam miski vägi. Huvitav saab olema sõitjate omavaheline konkurents: kas Takuma Sato (22) suudab Anthony Davidsoni (23) ükski kord edestada?

Vormel-1 reeglimuudatused 2007

 

Hulk uusi nõudeid peavad parandama sõitjate turvalisust ja vähendama autode arendamise kulusid. See peaks väiksematel tiimidel aitama paremini konkureerima heldelt rahastatud tehasemeeskondadega.

Kokpiti turvalisus: Uuest materjalist läbistus­kindlad paneelid. Süsinikkiu kihid, Läbistus­kindel paneel ja alumiiniumkärg

Turvamoodul: laupkokkupõrget simuleeriv katse toimub nüüd kiirusega 15 m/s (varem 14 m/s).

 

Avariid: sõitjad ei tohi turvaauto rajale tulles konkurentidest mööduda ega boksi keerata
Elektroonilised lipud: kokpitti või roolile paigaldatud tuled dubleerivad kohtunike näidatavaid lippe

Sinine: lase kiirem kaasvõistleja mööda
Punane: võistlus on katkestatud
Kollane: oht rajal, vähenda kiirust
 

Arsti hoiatustuli: paigaldatakse turvamooduli kohale, teatab päästemeeskonnale avarii raskusest

Mootorireeglite külmutamine: kuni 2010. aastani on lubatud ainult sama konstruktsiooniga
mootorid, mida kasutati 2006. aasta kahel viimasel sõidul. Teha võib vaid pisimuudatusi.
Kaks võistlust ühe mootoriga: ei kehti enam reedeste treeningute kohta.

Rehvid:
nädalava-­
hetusel
lubatakse
kasutada kaht
rehvisorti, võidusõidu vältel tuleb kasutada mõlemat. Reedel võib kasutad nelja rehvikom­plekti, ülejäänud nädalavahetusel veel kümmet. Bridgestone, ainus rehvi tarnija.

Reedene treening: kumbki treening kestab 90 minutit varasema 60 asemel. Ainult kaks autot tiimi kohta, kasutada võib üht testsõitjat.