Aavo Kokk müüb osaluse Pärnu Konverentsides
Tegemist on Eesti kõige tuntuma konverentse korraldava ettevõttega, mille
kuulsaim toode on igasügisene juhtimiskonverents Pärnus. See toimub hüüdlause
all "Kõik on kohal!" ning toob kokku hulga tegelasi Eesti
ärieliidist.
Kokalt ja Pikanilt ostavad osalused nende senised äripartnerid,
Tallinna Kaubamaja kontserni eksjuht Toomas Tamsar ning
personaliotsingufirma Fontes omanik Tõnis Arro.
Mehed allkirjastasid
ostu-müügilepingud selle nädala esmaspäeval. Asjaajamine peaks ühele poole
jõudma juuni lõpuks. Tehingu hinda osapooled ei avalikusta. Firma kasum on
viimastel aastatel olnud miljoni krooni ringis.
Kokk: mul on liiga vähe aega
"Konverentsiäri on jõudnud küpsusfaasi.
Entusiasm on ära proovitud. Nüüd tuleb asja teha professionaalselt. Rohkem aega
läheb vaja, aga mul pole seda kuskilt võtta," põhjendab Kokk loobumist ärist,
mis käis tema imagoga kaasas samamoodi nagu Eesti Ekspress Hans H
Luige või Hansapank Hannes Tamjärvega.
Kokal on täna aega
vähe, sest ta võttis kolm kuud tagasi endale auahne ülesande viia Päevaleht
võimalikult kiiresti kasumisse. Kuni selle ajani töötas Kokk ühtaegu nii Eesti
Ekspressi peatoimetaja kui konverentsifirma juhatuse esimehena.
Vaba aega
oli Toomas Tamsarel, kes lahkus talvel Tallinna Kaubamaja eesotsast. Alates 1.
aprillist töötab ta Balti Juhtimiskonverentside juhatuse esimehena. "Tegin seda
tööd ka mõned aastad tagasi, kuid kaubamajja minnes ei jätkunud enam aega ning
Aavo võttis asja üle," räägib Tamsar.
Tase tõuseb
Tamsar kavatseb firma tegevust põhjalikult uuendada:
"Turg on kõikvõimalikke konverentse täis. Enamik konkurentidest püüab
korralduses kasutada samasugust kahepäevast praktikult- praktikule-skeemi,
mille me seitse aastat tagasi tuntuks tegime.
Konverentsid ei erine enam
palju. Esinejad kipuvad liiga kiiresti korduma, sest kust sa ikka igal kuul või
teisel uut tegijat võtad, kellel midagi ette on näidata, kes kõnelda oskab ja
piisavalt seksikas nimi on, et inimesi saali tuua. Võrreldes klientide
ootustega toimub teatav stagnatsioon. Aga meie klientide aega ei tohi
keskpäraste asjade peale raisata."
Sel nädalal juhtimiskonverentsi
püsiklientidele saadetud kirjas teatab Tamsar: "Tänavu otsustasime teha valiku,
mille eest paar aastat põgenenud oleme. Vähendame oluliselt Eesti praktikute
osakaalu ja vastavalt suurendame professionaalsete mõtlejate ja kõnelejate
osa."
Tamsare idee on tõsta oluliselt konverentside sisulist taset. Ta on
saavutanud ka kokkuleppe, et kevaditi toimuva finantskonverentsi võtab endale
rendile audiitorfirma PriceWaterhouseCoopers.
Konverentsiäri idee sündis Kokal
90ndate keskel Hoiupangas töötades
tekkis Kokal idee korraldada üritus, kus panga kliendid saaksid üksteisele
tutvustada, kuidas nad äri ajavad. Pangas ei leidnud tema mõte aga toetust.
Kokk läks Kaubandus- ja Tööstuskoja presidendi Toomas Lumani
jutule, sest talle tundus, et üritust võiks toetada mõni mõjukas
organisatsioon. Kuid Luman polnud asjast vaimustuses. Küll aga huvitus
konverentsist koja tookordne direktor Toomas Tamsar.
Kokk ja Tamsar
otsustasid ise konverentsi korraldada. Nad kutsusid kampa ka Jaanus Pikani ja
Tõnis Arro. Mehed olid uues firmas võrdsed osanikud.
Esimene
juhtimiskonverents toimus sügisel 1996 Pärnus. Pärnu valiti toimumiskohaks
teadlikult, sest sinna on Tallinnast piisavalt pikk maa ning ei teki ohtu, et
osavõtjad lahkuvad enne lõppu või ei tule õhtul peole. Ka Pärnu hotellid
soovisid sügiseks kliente saada.
Alka-Seltzerit haaratakse lennult
Juhtimiskonverentsid muutusid
kiiresti populaarseks. Seda tänu esinejatele, kelle hulgas oli alati mõni
välismaine tipp esinemistasuga kuni 500 000 krooni, aga ka õhtustele pidudele.
"Meie edu seisnes selles, et otsustasime teha huvitavad konverentsid, mitte
igavad, nagu oli enne tavaks," ütleb Kokk.
Vaid üks esimestest pidudest läks
korralduse nahka: ärimehed istusid õhtu osta kuursaalis pikkade laudade taga.
Edasised peod on toimunud ööklubides ning teatri ruumides.
Kui korraldajad
märkasid, et peojärgsel hommikul oli neil mõnikord kehv enesetunne ning saatsid
üksteist apteeki Alka-Seltzeri järele, mõistsid nad kähku, et sama probleem on
ka klientidel. Nüüd pakutakse teise päeva hommikuti osavõtjatele kohvi
konjakiga ning Alka-Seltzerit täiesti ametlikult.
Äri laieneb hoogsalt
90ndate lõpus hakkasid mehed hoogsalt oma äri
laiendama. Tekkisid finants-, büroo- ja turunduskonverentsid. Nad proovisid
kätt ka uue majanduse, geenitehnoloogia ning ettevõtete julgeoleku alal.
Lisaks aitas firma korraldada erinevate ettevõtete üritusi. Näiteks on ta
mitu aastat teinud Hansapanga kevadkonverentsi.
Ettevõtte kontor kolis
Mustamäelt Tallinna südalinna Ühispanga peegelklaasist peahoonesse. Täna
kavatseb Tamsar kontori mõnda odavamasse kohta tagasi kolida.
Firmas töötab
koos Tamsarega üheksa inimest.
Director vahetab omanikku
Kokk uskus, et kliendid peavad saama midagi
ka konverentside vaheajal. Niisiis asutas ta mullu kevadel juhtimisajakirja
Director.
Oma ideele leidis Kokk kinnitust dr Herbert Schmidtilt –
erastamisagentuuri kunagiselt nõunikult, kes oli Saksamaal edukalt käima pannud
samalaadse ajakirja.
Peatoimetajaks palkas Kokk Taivo Paju
Postimehest, kes oli just äsja võitnud Bonnieri ajakirjandusauhinna.
Tänaseks on Director jõudnud väikesesse kasumisse.
Nüüd, kui mehed oma vara
ära jagavad, saavad Tamsar ja Arro konverentsiäri omanikeks. Kokk (ja Directori
tegijad) ostavad aga ajakirja firmalt välja.